Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God morgon!

Skrivet av Jenny m Oliver -01 + Linn 041108
Oj, det var ganska länge sen jag skrev här. Men jag håller koll på er ;o) Oftast hinner jag läsa, men sen blir jag avbruten.

Allt går väldigt bra med Linn. Hon växer så det knakar. I förra veckan sprängde hon 5-kilosstrecket. Hon sover även väldigt bra på nätterna, med bara ett par korta amningar. Däremot är hon väldigt kvällspigg och vill inte somna förrän framåt 23-24. Jag skulle behöva somna lite tidigare för att känna mig helt pigg men jag får nog vara ganska nöjd ändå. Hellre vakentid på sena kvällen än på natten.

Oliver och jag har det däremot väldigt jobbigt nu. Han har blivit extremt trotsig och det blir många utbrott på en dag. Ingenting är rätt längre, allt blir fel. Det tar totalt musten ur oss båda. Jag var ju beredd på detta så det är ingen överraskning. Är det någon gång det ska komma så är det ju vid en sån här stor förändring. Men det gör det ju inte mindre jobbigt.

Hoppas ni har det bra med era små!

Kramar!
Svar på tråden: God morgon!

Låter ungefär som hos oss :-)

Skrivet av  Ulrica med Hilda -01 och Selma 041112
Vi har också fått en mycket kvällspigg liten tjej. Hon sover oftast i ganska långa perioder under dagarna och även under en lång period på natten (oftast 5-6 timmar, så det är skönt). Men på kvällen och in på natten är hon pigg och ganska klarvaken, brukar somna först i 01.00-02.00 tiden :-)

Vår Hilda är också född -01 och i det stora hela så tycker jag att det har gått riktigt bra sedan vi kom hem med lillasyster. Men hon har också blivit riktigt trotsig emmelanåt (och det kan vara lite svårt att hantera när man har fullt upp med lilla och ibland är ganska trött också, man vill ju ägna så mycket tid det bara går åt dem också). I går var vi på bvc med Selma och då betedde sig Hilda som hon aldrig brukar göra, krälade runt på golvet, avbröt mig och bvc-sköterskan hela tiden, drog och slet i de där blåa skoskydden som jag hade på mig, och när jag sa åt henne så bara skrattade hon. Som tur är så förstod bvc-sköterskan vad det handlade om så vi pratade lite om det också. Men det är ju som du skriver en riktigt stor omställning för dem så det är väl ganska normalt att det blir reaktioner.
 

Artiklar från Familjeliv