Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vardag igen!

Skrivet av Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
och det känns faktiskt ganska skönt!

Wilmer är på dagis, Ebbe tittar på sin mobil och speldosan spelar, en kompis kommer om en stund och efter dagishämtningen blir det en långpromenad med barnen i vagnen. Fint väder har vi också, och det känns så skönt på nåt sätt att vara tillbaka i sina rutiner.

Vad gör ni idag?
Svar på tråden: Vardag igen!

Visst är det skönt

Skrivet av  Cecilia m Gustaf-02&Emma 041109
med vardag igen....det tycker i jag med. Vi är friska nu, vågar knappt skriva det, men det verkar som hela familjen bättrat på sig ordentligt nu.

Gustaf är på dagis idag...han äter fortfarande pencillin, men denna kur verkar verkligen bita på honom för han hostar ingenting och är inte snorig eller febrig längre....oh så skönt.
Emma är bättre från sin förkylning och jag är bra från bihåleinflammationen...så här går det åt rätt håll.

Idag gick jag ner till BVC för att gå på föräldrargruppsträff - såg fram emot det för jag kunde inte gå förra gången eftersom vi var sjuka, men när jag kommer dit så kommer ingen mer...:( trist jag som sett fram emot att träffa lite folk och snacka lite...jaja hoppas de kommer nästa gång i alla fall.

Jag passade på att väga Emma och hon väger numera 5870gr och huvudet är 39,3cm så hon går upp bra i vikt följer sin kurva fint...skönt. Längden får vi ta nästa gång, hann inte med det idag.

Hoppas du får en trevlig dag och härlig promenad - skönt väder, dock lite blåsigt.
Kram kram
 

Så skönt att ni är bättre nu!

Skrivet av  Monica med Zacharias 1/11
Har ni hunnit testa vagnen ännu? Det är ju jättehärligt att få se lite solljus igen.
 

hej hej

Skrivet av  Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
vad skönt att ni äntligen är friska!!

jag blir lite sugen att gå till bvc jag med o kolla vikten på Ebbe... Har ingen aning om vad han väger nu, men han har nog passerat 6kilos-strecket...

Och vi fick en härlig promenad på 1½ timme. SÅ skönt med frisk luft och lite motion :)
 

tillägg...

Skrivet av  Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
och jag som var avis på att du hade en grupp nu med... Verkar tyvärr inte vara mycket att vara avundsjuk på. Hoppas den kommer igång, och att folk bara hade "jullov" fortfarande idag.

Vi får ta en träff snart! man behöver ut nu efter sjukdomar o innesittande!

kram
 

Vi har varit i dina krokar nästan

Skrivet av  Monica med Zacharias 1/11
dvs jag och Zacharias åkte till optikern på Danska vägen och köpte mig nya linser. Det var verkligen på tiden, har inte bytt sen i våras!
Mina barn ska vara hemma tills skolan börjar igen den 11/1 så vi har inte börjat med traskandet fram och tillbaka ännu. Min man jobbar mycket hemifrån så vi har lite halvledigt fortfarande, väldigt skönt. Hoppas nu bara inte telefonen ger upp igen för då får han dra iväg till kontoret istället!
Jag ska försöka ge mig på lite granbarr med dammsugaren i eftermiddag, tycker det ska bli ganska skönt att slänga ut granen efter trettonhelgen. Jag älskar julen men tröttnar lätt på tomtar och glitter efter nyår!
 

Här

Skrivet av  Kristina med Linus&Alva
gläds vi åt Alvas första leende som kom igår! :-) Idag har jag varit och postat inbjudningarna till hennes dop den 6 februari och just nu sitter storebror Linus och tittar på Pettson och Findus på tv. Vi har både dator och tv i samma rum, mycket praktiskt.
 

Artiklar från Familjeliv