Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Naken-tricket!

Skrivet av Helena med Elin-01 & Simon 3/12-04
Våran Simon är ju en ganska skrikig bebis (de flesta dar iallfall...)
och sånt är ju lite jobbigt tex när man aldrig kan äta ihop hela familjen nån gång..
Vi har prövat med allt, nyäten Simon i babysittern, med speldosan, med mobilen, köksfläkten gillade han nån dag,i vagnen, mm mm.

Men nu har jag kommit på att klä av honom naken på underkroppen, liggandes på en mjuk handuk mitt på köksgolvet är värsta tricket!!
Han blir knäpptyst, sparkar och fläktar med armar och ben, jollrar och har det gött!
Han tycker det är jätteskönt i ungefär 15 minuter
(så länge att man hinner äta ihop !!)

Sen att man får torka kiss strålar lite här och var gör inget, för det är så underbart att få äta utan en gallskrikandes bebis på armen! (Eller samtidigt som man ammar, alt få äta kall mat!)
Svar på tråden: Naken-tricket!

*hehe*

Skrivet av  terez m Klara + 4
skönt att finna på lite tricks, det är ju onekligen väldans skönt att få käka "själv".
 

Perfekt!

Skrivet av  Ulrica med Hilda -01 och Selma 041112
Härligt att ni har hittat ett knep som fungerar - det gäller att testa sig fram :-)

Jag sitter här inne och läser ikapp lite, det har inte blivit så mycket tid vid datorn över jul och nyårshelgerna, men nu känns det som det börjar bli vardag igen och saker och ting återgår till det normala, med tider och rutiner osv. Jag ser i dina inlägg att ni har haft det lite jobbigt med skrik och lite sömn - hoppas det blir bättre snart, det mesta brukar ju falla på plats mer och mer ju äldre de blir.

Det vore roligt om vi kunde träffas någonting nu i januari eller februari, hur ser det ut för er? Orkar ni med en träff? Hoppas allt är bra, jag kan maila dig någon dag. Kram
 

Äntligen Ulrica! *l*

Skrivet av  Helena med Elin-01 & Simon 3/12-04

Höll på att maila dej igår eftersom jag varken sett eller hört ngt på ett tag,
tänkte om det hade hänt nåt eller om ni var sjuka eller så!
Men som vanligt blev jag avbruten med skrik o panik *s* så mailet blev för kort för att skickas!!!

Vi mår bra, fast det är jobbigt med en liten igen! Han är så olik Elin med för han är inte nöjd så ofta inte! Tyvärr sover han inte så långa stunder på dagen heller, så man hinner inte pusta ut. Idag verkar vara en halvskaplig dag då han iallfall sover nu och har sovit i en 45 minuter ändå (c:
Elin tycker iallfall att lillebror är underbar,
fast han mest skriker och "stjäl" mamma.
Det är ju huvudsaken att DET funkar, det man var lite orolig för innan!
Idag ska jag upp till kupolen, nu efter mannens innebandy. Måste byta ett par julklappar innan det är för sent.
Jag vill hemskt gärna ses nån dag, visst orkar jag!
(man måste hitta på roliga saker fast lillen är kinkig, man kan ju inte gömma sej för folk!)
Kanske kan vi komma upp till er om du vill, här är så rörigt då renoveringen inte är klar än )c:.

God fortsättning,
kram från Helena Elin & Simon !
 

Artiklar från Familjeliv