Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur känns det om man får

Skrivet av Cecilia m Gustaf -02 & Emma 041109
svamp på bröstvårtan?

Min högra vårta gör jätteont i början när Emma suger, det brukar släppa lite när hon sugit ett tag. Men det skär liksom som knivar in i bröstet när hon suger. När hon sugit klart är vårtan vit och hård, kan det vara svamp?
Det gör även ont i vårtan under hela dagen, alltså även när hon inte suger.

Eller är det någon som vet vad det kan vara och vad jag kan göra åt det så här vill jag inte ha det många månader till.....:(
Svar på tråden: Hur känns det om man får

så är det för mig med

Skrivet av  .:caya m elvira & vidar:.
o jag frågade på bvc o då sa bvcsköterskan att det var väldigt troligt att det var svamp
bröstvårtan ska vara röd/ljusröd och mjuk när barnet släpper, i normala fall alltså

så nu har både vidar och jag fått mystostatin (eller hur det nu stavas) att smörja o pensla med.

prata med bvc, det är onödigt att låta det bli långdraget

*^*kramar*^*
 

Tack

Skrivet av  Cecilia m Gustaf -02 & Emma 041109
för svaret...

Kan man få svamp bara på ett bröst? Det verkar inte som jag fått det på vänster sida (ännu i alla fall).

Ska ringa BVC imorgon...

kram tillbaka

Förresten hur tar Elvira det att vara storasyster? Är hon glad i sin lillebror?
 

det trodde jag med!

Skrivet av  Florence med Julia 24/11
Har haft precis samma som du sen Julia föddes! Trodde också att det var svamp och behandlade mig med mycostatin och daktacort utan att bli något bättre. Det här visade sig var Raynauds syndrom som jag hade i bröstvårtorna. Har det sen tidigare i händerna men kände inte till att även bröstvårtorna kan drabbas vid amning. Tyvärr ger de läkemedel (kärlvidgande) man kan ta mot Raynauds så mycket biverkningar så de vill jag helst låta bli. Håller nu på att trappa ner amningen för att helt gå över till flaska, det funkar inte att gå och ha ont hela tiden så det är enda valet. Lycka till och hoppas du får hjälp!
 

Jag läste om att

Skrivet av  Cecilia m Gustaf -02 & Emma 041109
du fått Raynauds syndrom - stackare. Tycker verkligen synd om dig men det ska väl bli bra när du inte ammar längre.

Jag hoppas inte jag har fått det - hade ju inga problem när jag ammade, min stora kille, Gustaf, så jag hoppas att det "bara" är svamp denna gång.

Kram på dig
 

Artiklar från Familjeliv