Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Eskil, är det ett bra namn?

Skrivet av Tina med Ellen-00, Erik-03 & Eskil(?)-04
Hej! Vår novemberkille har fortfarande inte fått något namn. Eskil är ett av förslagen, men jag känner mig väldigt tveksam tycker bättre om Alfred. Vad får ni för associationer? Vill gärna att ni kommer med spontana kommentarer eller kanske ett helt annat förslag.
Svar på tråden: Eskil, är det ett bra namn?

Toppen!

Skrivet av  Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
Jag gillar Eskil jättemycket, och vi har haft med det bland förslagen. Har dock vänner som heter Eskilsson, så det har känts lite tokigt...

jag hejjar helt klart på Eskil, som både är ett fint namn och går bra ihop med syskonens.

fast Alfred är ju också fint... Det kommer bli ett bra namn i vilket fall :)
Lycka till med valet!
 

Eskil är ju jättefint :)

Skrivet av  terez m Klara + 4
Alfred är ju inte dumt heller, bra hjälp va ;)? Men Eskil gillar jag nog bättre ändå.

Två av mina favoritnamn på pojkar är annars Elmer o Emrick men det har aldrig slagit väl ut hos pappan här.
vet ju inte riktigt vad du är ute efter men en del av mina andra favoriter är:
Alvar
Aron
Melker
Vilgot
Valdemar
Valter
 

Båda namnen är fina.

Skrivet av  Ulrica med Hilda -01 och Selma 041112
Jag gillar både Eskil och Alfred, äldre "rejäla" namn som passar bra till dina andra barns namn. Vi hade Axel eller Walter som förslag på pojknamn, med Erik som andranamn. Vi har inte heller skickat in papperet till Skattemyndigheten ännu, även fast vi har haft namnen klara sedan hon föddes, måste fixa det.
 

Jättebra! Eller...

Skrivet av  Helena m. Hanna-01 & Matilda 17/11
... för att fortsätta med E-namn: Emil och Elias är också fina tycker jag!

Lycka till med namnvalet! Jag trodde vi var sist ut med att bestämma namn, Matilda enades vi om i helgen!
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Tina med Ellen-00, Erik-03 & Noname-04
Känner mig som en riktig velpotta! Det blir kanske en Eskil i alla fall, börjar liksom tycka att det passar honom mer och mer;-) Men än finns det tid att ångra sig*s*!
Var ju så säker på att han var en tjej och att det skulle bli en Alma, vad fel man kan ha...
 

Jättefint namn! imt

Skrivet av  Besökare v38
.
 

Artiklar från Familjeliv