Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Neo KS

Skrivet av En mamma
Hej. Är det nån som har erfarenhet av neonatalen på KS? Blir mkt tacksam för svar.
Svar på tråden: Neo KS

1 dygn

Skrivet av  ECMO-mamman
Hej!

Vi hade vår son där i 1 dygn bara och det var -97. Jag tycker inte att vi blev speciellt väl behandlade. :-( Men jag har förstått att dom var oerhört stressade den dagen iom att min son inte var det enda barnet med samma diagnos och dom hade verkligen fullt upp med att hålla barnen vid liv. Situationen var väldigt kaotisk, så jag förstår att dom inte hade tid att tänka på oss föräldrar. Dom är ju först och främst där för barnens skull. Och dom klarade ju det dom skulle - utan dom hade min son inte överlevt och det är jag oerhört tacksam för. :-D

Tyvärr var dom ännu mer otrevliga på BB, så det var några väldigt jobbiga dagar innan jag fick skriva ut mej i förtid för att flytta till St Göran istället. Där var dom däremot helt UNDERBARA!
 

Min dotter

Skrivet av  Sara med Selma
var på KS sina första fyra dygn. Vi blev välbehandlade av alla. Hon blev flyttad till DS efter fyra dygn och dår stannade vi i nästan tre månader så jag har mer att berätta om personalen där (som f ö är helt underbar). Varje gång vi varit tillbaka på KS för andningsregistrering har det varit någon sköterska som kommit fram och hälsat på oss och kommit ihåg min dotter fastän vi var där så kort tid.

Jag har bara gott att säga om förlossningen, BB och Neo på KS.

 

Hej!

Skrivet av  Annika +Sebastian+(Cassandra -95)
Jag har fött två prematurer v25 och v26 på ks.
Första 95 och andra 030220.
Nu andra gången kände jag till endel.
Man ska tex ha samtal med läkarna en gång iveckan,
jag hade 2st på 9veckor.Dom sa bara hela tiden -Du har ju varit med förr.-Han mår ju ganska bra,men vi hittar inte varför han har högt infektionsvärde men vi letar vidare.Efter ca6-7veckor sjönk det till normalt.Om jag ville ha reda på något frågade jag sjuksköterska kunde inte hon svara,tog hon frågan vidare.Det funka iallafall för mig.Sen byte vi till Danderyd.Tyckte inte om det från början,men sen var det bra,speciellt två doktorer som jag tycker om.
Hoppas du blir bra bemöt,Lycka till.

Kram Annika.
 

1 Vecka

Skrivet av  Sussan m. William f.v.28+0
William föddes på KS i v.28+0 och låg på Neo i 1 vecka innan han flyttades till Sachska barnsjukhus och Neo där.
KS neo är en intensivavdelning och mår barnen bra och klarar att andas utan respirator hjälp brukar man flytta dem pga att platserna behövs till sjukare barn.
Den veckan vi låg där så blev vi mycket bra bemötta, alla kom fram och hälsade när vi kom in på avdelningen och satte oss vid kuvösen. Dom svarade på frågor och tillkallade läkare om önskade. Det var med stor nervositet och sorg som vi lämnade KS. När vi kom in på avdelningen på Sachska så fick vi först en chock, det kändes inte lika renligt, för vi behövde inte sprita av oss hela tiden (det var mycket rent). William var den minsta bebisen i rummet och det gjorde att vi blev kvar länge och lärde känna den underbara personalen. Vi fann våra favoriter och det är personer vi för alltid bär nära våra hjärtan. I mitt arbete träffar jag mycket neo personal och jag kan säga att i stort sett alla jag träffat verkligen brinner för sitt yrke och vill göra allt för att göra det så bra som möjligt i första hand för barnen men även för föräldrarna.
Jag hoppas att du får lika bra erfarenhet av din KS vistelse och ev. andra neonatal avd. som vi har.

Lycka till

 

Artiklar från Familjeliv