Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag vaklar ena dagen vill jag ha en sladdis, nästa

Skrivet av EllaNora
inte, det skulle innebära rätt stora förändringar för oss med ett barn till.
Mne jag kikar in här ibland...:-) Om det skulle bli en bebi skulle det syskonen hinna bli 14 och 16 år.
Svar på tråden: Jag vaklar ena dagen vill jag ha en sladdis, nästa

Du låter som en kul tjej....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03(Cissi -97)
(läste ditt info) och du har säkert två underbara tonåringar som säkerligen skulle bli överförtjusta i ett litet syskon (tänk på vilka bra barnvakter de blir ;)) Jag tycker inte att det har varit jobbigt på något sätt att börja om. Lycka till!!
 

förstår känslan.....

Skrivet av  Maria m. Neela och Disa
Min dotter var 14 år när hennes lillasyster kom. Man är ju "färdig" och i det läget börja om *ler* Men det var det bästa vi gjort. Det är en härlig känsla att få uppleva det igen efter så många år. Man är tryggare i det man gör och jag tror att man tar sig mer tid. Iallfall var det så för mig. Storasyster älskar sin Flisa totalt och det samma för Flisan. Kan meddela att det är häftigt att vara småbarn och tonårsmamma, samtidigt!!!
Kram
 

var i samma sits nästan som dig

Skrivet av  monica
blev oplanerat gravid med min lilla*sladdis*. mina stora var då 17,16 och 13 år. fick nästan liiiite panik*ler* jisses börja om med allt som det innebär..för min gubbe var det första barnet och han var nästan panikslagen*S*..jag var då när Becca kom 38 och gubben 46. inga ungdommar precis*s* men hur det än blev så, valde vi denna lilla ljuva varelse. det bästa jag gjort att, få en liten igen. hon är ljuset i allas våra liv. syskonen avgudar henne och hon är en riktig lite glädjespridare*ler*.. en pigg och glad tjej som nu är drygt 2 år.hennes pappa kallar henne sitt lilla mirakel*ler*...det känns helt annorlunda nu än då när jag fick mina 3 första barn. man är tryggare på alla sätt och vis. finna fördelar med att få barn tidigt och när man blivit lite *äldre*...brukar säga att jag är en ung tonårsamma och en liiite *äldre* småbarns mamma*ler*..lycka till med hur du/ni väljer.....monica
 

Det bästa som hänt mig!

Skrivet av  maria65a
Är lille sladden som kom till för att hans systrar tjatade på mig i två åt om ett syskon!
Nu är han familjens mest bortskämda lilla ögonsten och det vet han om ;-)
 

Artiklar från Familjeliv