Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej! Jag bävar

Skrivet av G_n bf 28/10 + två i lågstadiet
lite inför att komma tillbaka till blöjbytarlandet och behöva ta med barnvagn överallt.

Naturligtvis är jag jätteglad för att få en bebbe och den är planerad å så. Men det är inte helt med odelad glädje som jag serfram mot just alla andra praktiskadetaljer så barnsföräldern måste stå i.

Sen kommer jag nog sakan all den egenatiden jag precis återfått då de stora barnen är så självgående!

Hur har ni fungerat infär detta med era sladdisar ?
Svar på tråden: Hej! Jag bävar

Skönt...

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03(Cissi -97)
tyckte jag, att slippa ha en till liten som vill bli buren etc. Dessutom så går det att resonera med Cissi, oftast i alla fall, och hon riktar inte avundsjukan mot Emma utan mot oss. Jag ångrar inte att det blev så här. =)
 

Som att åter

Skrivet av  Amelie
plocka fram julsakerna inför julafton, med allt vad det innebär. Jag älskar julen! Det är väldigt mycket att göra, men det är det ju med stora fester!
 

Ungefär som du

Skrivet av  Regina m.3
Men å andra sidan så är det ju mysigt me en liten igen!!!
Man får mycket hjälp från dom stora utan att behöva be dom.
Bara att få gå på toan ifred tex...
Hmmm....ja ja,man får ju lite andra prioriteringar när man har småfolk hemma.Fast i morse satt jag ju faktiskt å sket med både en 1 åring & en 8 åring körande med en traktor på golvet *s*!!!

Däremot borde jag ha skaffat en bärsjal redan från början,så slipper man ta vagnen jämt!
(I sjalen kan babyn ligga ner å sova)

Det jag tycker är jobbigast just nu är att när dom stora ska ha hjälp med matten tex så klättrar ju Eliel upp på bordet och bara FÖRSTÖR!River sönder böckerna osv.Våra stolar ligger oftast ner just nu.
Det är hopplöst att kunna konsentrera sig på nåt när man har honom med överallt...

Och egen tid ja....Hm den har jag tagit mig.
Jag har börjat träna judo 1 dag/vecka och det är jag värd!

Lycka till med bebben!
 

Regina!

Skrivet av  G_n bf 28/10
Oj vad jag skrattade när jag läste ditt svar. precis så kommer det se ut här också och viss det är mysigt med att vara gravid!
 

Artiklar från Familjeliv