Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu tillhör jag oxå er. =0)

Skrivet av Kotten med Melvin 12/6 + 6 kottar till
Hejsan alla.
Har läst här inne under graviditeten men inte vetlat skriva något tidigare, men nu kan jag göra det för våran sladdis har anlänt. =0)

Melvin föddes den 12:e juni o är således 5 dagar gammal idag.
De stolta syskonen är födda -89, -90, -92, -94, -96 o -98.
Melvin är alltså vårat barn #7 o han kom nästan 6 år efter den sista här.

Måste säga att jag redan nu njuter på ett helt annat sätt än de tidigare gångerna. Då hade man alltid andra småbarn här hemma som pockade på uppmärksamhet. Nu kan jag sitta i soffan o låta Melvin sova på mig i 2 timmar om det är så. =0)
Svar på tråden: Nu tillhör jag oxå er. =0)

Grattis

Skrivet av  Trixie med Karl 22/9-03,Erik -92+Ellen -90
Åhh så mysigt med en liten bäbis. Jättekul!
 

Grattis :-)

Skrivet av  Madicken & Elliot
Och välkommen hit!
 

Hej Kotten

Skrivet av  mamming
Jag ser att du har 6 år mellan din yngsta och näst yngsta. Hur har det fungerat?
 

Väldigt bra

Skrivet av  Kotten med Melvin 12/6 + 6 kottar till
Har inte tid att sitta här så ofta så jag får passa på att svara nu. =0)

Det funkar faktiskt otroligt bra mellan 6-åringen o den lilla. Det var där vi var beredda på svartsjukan då han inte skulle vara minst längre. Men han är överlycklig över det, han är ju storebror nu. *S*

Svartsjukan har istället kommit hos 7½-åringen o 11½-åringen. De har rent ut sagt blivit vidriga här hemma sedan Melvin kom. 7-åringen lyssnar inte för 5 öre på vad jag säger o är allmänt uppkäftig i allt. 11-åringen försöker skylla på puberteten med sitt beteende men se det funkar inte. Har haft sådana tidigare o vet att det inte kommer över en natt så där. =0)
Men man försöker prata, prata å åter prata med dem för att de ska förstå hur det ligger till just nu här hemma.
 

Artiklar från Familjeliv