Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det ska bli en sladdis

Skrivet av lia
Vi ska försöka oss på ett sommarbarn. Det blir mitt 3:e och sambons första. Mina pojkar är 9 och 13 år. Men nu verkar det som att jag kanske är gravid redan nu trots mini-piller.

Svar på tråden: Det ska bli en sladdis

Vad kul!

Skrivet av  ~Trixie~ med Karl 22/9-03 + 2
Håller tummarna. Jag njuter så enormt av min lilla sladdis, har så mycket tid som jag inte hade förut eller så tar jag mig tid kanske. Härligt är det i alla fall.
 

tack

Skrivet av  Lia
hur gamla är dina barn?
 

12 och 14 *imt*

Skrivet av  ~Trixie~ med Karl 22/9-03 + 2
.
 

Vad roligt

Skrivet av  Annette med Linnéa 030219, Macke -92 och Tess -90
och grattis i så fall (om det redan nu är en liten). Vi tycker det är underbart med en liten sladdis. Man tar sig så mycket mer tid nu än man gjorde tidigare.
 

jag känner mig

Skrivet av  Lia
mycket lugnare med det faktum att jag ska ha en liten än vad jag gjorde då för läääänge sedan. Jag vet ju att jag klarar av det. Känner mig trygg.

Har du tänkt skaffa en kompis till den minsta? :-)
 

Visst

Skrivet av  Annette med Linnéa 030219, Macke -92 och Tess -90
känner man sig lugnare nu. Dels pga åldern, erfarenheten av att ha barn och den totala livserfarenheten. Samtidigt är jag mycket oroligare nu eftersom jag vet så mycket mer om vad som kan hända. Jag funderar och grubblar mycket mer. Söker mer information om allting. Är mycket mer medveten överhuvudtaget, på gott och ont.

Jag funderar fram och tillbaka på en till, men jag tror inte det blir något syskon. Dels tycker maken det räcker nu (och gjorde väl egentligen det redan innan). Dels är Linnéa ganska krävande (bla måste hon aktiveras hela dagarna, hon sover dåligt och dessutom har hon sin astma som periodvis blir väldigt jobbig). Men vem vet om något år....
 

Åh vad roligt :-)

Skrivet av  Madicken & Elliot
Säger grattis i förskott!
 

Kul!

Skrivet av  An2 & Sara & två storasystrar
Vet inte om jag vågar säga Grattis redan?

Men en sladdis är absolut att rekommendera och du kommer inte att ångra dig en sekund;-)
 

Artiklar från Familjeliv