Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lille sladdisen har en favoritsyster...

Skrivet av Madicken & Elliot
och det skär i mitt modershjärta :(

Tycker så synd om mellantjejen som han totalt nobbar! Det enda han använder henne till är en slagpåse. Flera med samma dilämma?
Svar på tråden: Lille sladdisen har en favoritsyster...

Ja, ett favoritsyskon

Skrivet av  Cammis
fast här är det storebror som duger, syrran kan man reta till vansinne (16 år) hon tar ganska illa vid sig emellanåt, men lillebror har jättekul.
 

Om jag bara...

Skrivet av  Madicken & Elliot
visste varför? Är ju svårt att förklara för 9 åringen varför han föredrar 11 åringen när inte ens jag vet varför...
 

Nja

Skrivet av  Mamma Mu
Inte riktigt,men sonen som är närmast i ålder är den enda som sätter emot lilldamen. Alla andra (syskonen)skämmer bort henne.De kan även leka tillsammans men den enda som retar Ida är just yngsta sonen.
Kan det bero på nåt sånt? Att det kommer lite motstånd just från din mellantjej?
 

Ingen aning...

Skrivet av  Madicken & Elliot
Elliot är ju än så långe bara 11 månader så han blir inte retad men han kanske känner större konkurans med henne?
 

Det går i vågor...

Skrivet av  Triss
Ibland är yngsta storasyrran bäst och ibland är det största syrran som gäller.

Förstår att det är jobbigt för modershjärtat, men hoppas att det snart kan vända.
 

Bra då finns det hopp :-)

Skrivet av  Madicken & Elliot
Är ju en tröst så länge :-)
 

Har varit så här med

Skrivet av  EOL
Mellansystern har INTE varit populär. Men nu har det vänt , nu duger hon lika bra som äldsta systern

Så du ska se att det jämnar ut sig
 

Känns skönt...

Skrivet av  Madicken & Elliot
att veta :-)
 

Här

Skrivet av  Mrs Mamma
är det mellan barnet som är favoriten men det beror på att äldsta inte alltid är så snäll....
 

Här har det oxå

Skrivet av  Gullan med Madelen -03+ 2 killar
gått i perioder, hon har ju två brorsor på 9 o 11 och det varierar vem som är poppis.
Just nu är det nioåringen och det tycker storebror är jättetråkigt och jag vet inte vad man ska göra, vet ju att det vänder snart igen.
 

Jag var själv den min lillasyster "ratade"

Skrivet av  Jämlika mamman
...och ändå var hon inte så tydlig.
Jag fick jättegärna leka med henne-lägga henne på kvällen och läsa saga och kramas och så.
Det var bara det att jag kände (jag tror jag hörde henne säga det också en gång när hon kanske var tre)
att hon gillade min lillasyster bättre och det gjorde mer ont än vad man kan tro. Jag var ca tio år och önskade mig hett ett till syskon-så att det syskonet kunde tycka om MIG mer...men jag fick inget fler och vi har alltid haft en jättebra syskonrelation-jag och mina två systrar. Vi skrek aldrig åt varandra-och slogs aldrig...konstigt egentligen och jag har funderat på vad det kan ha berott på...
 

Artiklar från Familjeliv