Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Göteborg...

Skrivet av Charlotte
Igår var jag och mina 4 tjejer i Gbg. Vi shoppade och var på Liseberg, vilken upplevelse! Jag bara stod och log åt alla ljus och mysiga bodar etc. Helt klart en upplevelse!
Räknade ut att vi promenerade ca 7 timmar... Det känns idag! Jag med min värk i vanliga fall... Vaknade imorse och stönade fram "Ipren" till maken och innan den började verka kunde jag knappt röra mig.
Men detta visste jag iofs och är mest arg för att inte jag ska kunna få ha roligt med mina barn utan att få ont.
Men, men, barnen var nöjda och jag också!
Svar på tråden: Göteborg...

Vackert

Skrivet av  Helena
Ja, man blir som tagen när man ser alla dessa ljus.
Jag bor ju i Gbg och åker förbi Liseberg några ggr i veckan...det räcker för att bli alldeles tagen.
Har själv bara varit inne där en gång på julmarknad.
Jag var på stan i dag och höll inte på att få min 5-åring bort från NK:s julskyltning.. änglar, tomtar, djur och barnkör.
Hoppas du snart piggar på dig.
 

Där var jag också

Skrivet av  UlLi
i fredags var jag på liseberg (3året jag går på julmarknaden den är så härlig fast bäst om man har barn med sig) och både lördag och söndag har jag ägnat åt att springa runt i centrum och även på julmarknaden på haga, jag har fått blåsor under fötterna och även en inflamaltion i vaden (alla kullerstenar är ju hemska att gå på) hade nog inte världens bästa skor med mig och jag får inflamationer direkt om jag går fel ;( kroppen är väll i så dåligform att den slår till på minsta lilla.

men kul har jag och maken haft och bäst av allt var att julklapparna var inhandlade innan så nu kunde jag skämma bort mig själv lite bla var jag och klippte mig i lördags sedan köpte jag saker bara till mig vist blev det någon julklapp till åt barnen man hittar ju så mycket skoj där borta. sedan så hade vi ju ingen stress så vi kunde lungt lulla fram i mitt tempo

jobbigast var dock resan hem all värk gjorde sig påmind och min karusellyrsel satte igång och de är ingen höjdare på ett flygplan och inte heller de 3 timmar vi var tvungen att vänta på bromma, men jag hade ju gubben med mig så jag kände mig inte så jag kunde slappna av lite ändå och då blev det itne värre i alla fall, hem kom jag tillslut och idag så ligger jag och vovven mest i soffan och sover eller så äter jag lite godis som jag inhandlade på liseberg.
 

Hur vet man att man fått inflammation? (dum fråga,

Skrivet av  Maa
nog)
Jag får ofta väldigt ont i vaderna, de blir spända och jag kan då oftast inte häva det själv. Är det inflammation???
 

jag svulnar

Skrivet av  UlLi
och blir jätte öm och då hjälper nästan bara antiinflamatoriskt eller så massa vila och tigerbalsam
nu han det inte bli så jätte hemskt utan prblemen började igår så idag har jag vilat masserat vaderna töjt lite på musklerna och använt tigerbalsam och jag verkar kunna klara mig utan medecin mår inte så bra om jag behöver äta antiiflamatoriskt har börjat reagera kraftigt med mängder av blåsor i svaljet mot de så jag undviker i de längsta och kör på värme, vila, massage och töjning istället.

jag får ibland också en kramp i vaderna då blir dom som spända ballonger och ibland sitter det i en minut ibland flera timmar och då kan jag knappt gå utan de känns som tusen nålar konstant rätt in i vaden. men de ahr jag sluppit än så länge i alla fall
 

Aha...

Skrivet av  Maa
det kanske är det jag haft flera gånger också då.. hmm.. vem kan jag fråga om det? Min sjukgymnast? Något antiinflammatoriskt har jag inte ätit på hela tiden, ingen har frågat liksom... hmm...
 

Föresten

Skrivet av  UlLi
ingen fråga är dum, för frågar man inget får man inget veta som dom säger på hjärnkontoret, inte för att jag vet om mitt svar hjälpte dig något :)
 

:-) jodå,

Skrivet av  Maa
tack. men det känns ju som att man "borde" ha fattat sånt nu efter två år... men, men, du har rätt.
 

Artiklar från Familjeliv