Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

får man jobba några ynka timmar..?

Skrivet av Helena
om man har aktivitetsersättning eller sjukpension?

utan att det påverkar ersättningen alltså. skulle så gärna ha något att göra som bara är "mitt" om ni förstår vad jag menar.
jobba typ 5 timmar en söndag varje månad eller nåt, får man det?
Svar på tråden: får man jobba några ynka timmar..?

Det tror jag

Skrivet av  Mia 2+1
Gränsen ligger där nånstans, 6 timmar/månad, finns förmodligen nån pengagräns också, men jag har förträngt det mesta av det där...
Har du kollat på fks hemsida? Där kan man hitta en hel del om man har tålamod att snoka runt.
 

Ja, men det finns säkert nån här...

Skrivet av  Maa
som kan svara mer precist - jag har ju bara sjukpenning än så länge. Men jag tror nåt i stil med upp till 1-2 tim per dag, faktiskt. Och det kan heta nåt sånt som social arbetsträning eller så...?
 

5 timmar i veckan får du jobba *IMT*

Skrivet av  Raspberry
 

8,5%

Skrivet av  Hanna
var det FK sa till mig när jag frågade, men det var ett tag sedan... Det innebär att du får jobba nästan 3 h och 30 min i veckan. Det kan ju hända att de har ändrat det nu...... Jag håller på med styrelsearbetet och är ordförande i brf och en samfällighetsförening. Det tar en del tid, minst 2 timmar i veckan. Jag får också en extra inkomst på 16 000:- i år efter skatt. Men det är ok enligt FK trots hel aktivitetsersättning. Men man får inte komma i närheten av 6 timmar i veckan, då är man ju arbetsför i 25%. Det är viktigt att hålla koll på det, man kanske fixar det en vecka, men absolut inte i längden. Men FK ser kanske inte så på det utan att man klarar 6 timmar/vecka.... Jag måste säga att 5 timmar i veckan som någon skrev här låter mycket, men kolla med Fk, de kanske har ändrat reglerna sen jag kollade sist....

 

tack för alla svar

Skrivet av  Helena
många olika bud :)
ska kolla med fk, men deras hemsida är ju som en djungel.

tror min fk-nisse är tillbaka på måndag.

tack ändå!
 

Artiklar från Familjeliv