Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alkohol innan positivt test + tips på ursäkter?

Skrivet av Lollo
Ska testa i helgen. BIM närmar sig. Fest imorgon. Är alkohol okej?

Jag vet ändå inte om jag egentligen kommer att njuta av alkohol om jag inte VET om det är ett liv i magen så - har ni tips på "vita lögner"???

Det är sittande bord, så bordsgrannen lär ju ha koll... Jag har inte körkort eller bil. Vad ska jag säga om jag inte dricker???????
Svar på tråden: Alkohol innan positivt test + tips på ursäkter?

Du har

Skrivet av  Vårsol v11+4
...magkatarr/magsår
...halsfluss och käkar pencillin
...tar en vit helg och skyller på att du tyckte att du gjorde bort dig så mkt sist du drack
...huvudvärk och gillar inte att kombinera sprit och huvudvärkstabletter alt att de du tar är starka värktabletter som du inte kan kombinera med alkohol

eller att du helt enkelt inte är sugen
 

Du har gått

Skrivet av   MiaMaria m Josefin +v11
med i viktväktarna och lägger inte dina points på vinet utan på maten :)
 

du måste upp tidigt

Skrivet av  nevyn
i morrn, kanske jobba/plugga eller nåt annat viktigt som kan låta troligt i ditt sällskaps öron?
 

OJ!

Skrivet av  Lollo
Vilka bra tips! Och vad många!

Jag får fortfarande tusen olika åsikter om ifall det är ok med alkohol de första två-tre veckorna. En del säger ja, andra nej...

VV och pointsen var helt nytt för mig, synd att jag ser ut som en sticka! De skulle väl tro att jag blivit anorektisk... ;o) Satsar kanske på upp tidigt, eller huvudvärkstablett.
 

skyll på antibiotika.

Skrivet av  Malin med Vanja-02 + bf 15/12
Säg att du käkar penicillin för att du haft nåt...*skrattar* kan inte komma på nåt nu bara för det... halsfluss eller whatever!

Kramis
 

Artiklar från Familjeliv