Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2:a besök hos BM avklarat idag!

Skrivet av Marie & Lilla Innerst, bf 23/12
Var hos min BM idag för andra gången och nu äntligen fick jag lyssna på barnets hjärtljud! Vad mysigt det var!!! 146 slag per minut blev det, undrar om det kan vara en liten tjej...
Mitt järnvärde var 135 och hade till och med förbättrats sen första gången. Blodtryck och socker var också bra.
Däremot ville hon göra odling på urinprov så jag måste in igen och lämna morgonurin. Hade en UVI tidigare och hon vill kolla så den verkligen är borta.

Jon mätte min mage som var 19 cm, vilket var bra. Ska göra nytt UL i vecka 32 då de förutom att kolla barnet ska kolla min moderkaka som ligger lite lågt på vänster sida. När barnets huvud sjunker ned i bäckenet kan det uppstå blödningar och det vill man ha koll på.
Skönt att känna sig omhändertagen och ompysslad!
Svar på tråden: 2:a besök hos BM avklarat idag!

Härligt!

Skrivet av  Veronica BF 4/12
Att allt var ok. Ang hjärtljuden så hade den här skrutten en frekvens på 155 och igår så "fuskade vi" och bad att SMVC läkaren skulle göra en kvalificerad gissning och resultatet blev: en liten TJEJ!
Håller med dig att det är skönt att känna sig omhändertagen och ompysslad, även jag ska göra ett UL i v32.
 

Man får njuta

Skrivet av  Marie & Lilla Innerst, bf 23/12
Vi får passa på att njuta av att bli ompysslade den här tiden, efter förlossningen är nog alla bara intresserade av barnet - av förklarliga skäl :-)
 

Vad skönt

Skrivet av  Leeandra bf 23/12 *20+0*
att de har koll på dig, :-). En liten tjej måste det ju nästan vara, det kan ju inte komma ut en pojk som har hetat ett feminint namn i 9 månader...
Hjärtljuden är för övrigt helt underbara att lyssna på, det låter så underbart... levande!
Kram!
 

Oj, borde kanske vara Lill* Innerst...

Skrivet av  Marie & Lilla Innerst, bf 23/12
Men det kanske är ett tecken på att det faktiskt är en liten flicka, vore otroligt kul eftersom vi har en pojke innan...
 

:-D

Skrivet av  Leeandra bf 23/12 *20+0*
För oss stämde det med namnet, jag döpte vår son till Kotten i magen och ut kom en liten pojk. Då får vi väl hoppas på en liten tös då, :-D
 

Vad tror du om din bf?!?

Skrivet av  Marie & Lilla Innerst, bf 23/12
Leandra, du och jag har ju samma bf, 23/12, och det känns ju ganska spikat nu efter det stora UL.
När tror du att du kommer föda - före den 23/12, den 23/12 eller efter 23/12...?
Jag tror Lilla Innerst vill ut före för vårt första barn föddes två vekor tidigt. Å andra sidan kan det ju bli helt annorlunda den här gången...
Vad tror du?
 

Artiklar från Familjeliv