Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aj, aj, aj!!!

Skrivet av MiaMaria m Josefin +Krabat v29
Det är inte smart att skynda sig till tåget när man har foglossning. Igår var jag tidig till mitt tåg och hann med ett tidigare tåg hem för att jag sprang 50 meter när jag hörde att det startade motorerna. Inte att rekommendera! Idag är jag stel och går som en gammal gubbe, gjorde tom ont att cykla idag. Hoppas att det blir bättre om jag vilar och tar det lugnt.

Hur är det mer er? Har ni mycket problem med fogarna och sömnen som jag?
Svar på tråden: Aj, aj, aj!!!

ja

Skrivet av  Mia m. Felicia + bf 22/12
Om jag gör något ansträngande, typ att gå mkt eller röra mig på fel sätt då straffar det sig senare, blir också stel och får jätteont men det brukar ge med sig om jag vilar.
Sover gör jag jättedåligt, vaknar och har ont ofta och dessutom måste jag upp och kissa däremellan så det blir inte så jättemycket sömn.
Usch vad jag känner mig gnällig, jag som lovade mig själv att njuta av denna graviditet, som troligtvis blir min sista, oavsett krämpor....

Kramis
 

Har börjat att få

Skrivet av  Lottis m Alicia -03 +minipyret bf 30/12
svårt för att sova faktiskt. Hela förra grav kunde jag ligga halvt på mage med en kudde under knät som jag alltid drar upp. Men denna gång funkar det inte, jag får så svårt att andas, det värker i ryggen och så får jag ont i skinkan. Lite jobbigt faktiskt. Ibland när jag vaknar kan jag också känna att bebisen är vaken och då får jag jätte svårt att somna om, får så mycket tankar och tänker på bebisen.

Sen har även jag börjat få mera ont i fogarna. Har haft ont två dagar i rad nu, men det är inte en ihållande smärta utan den kommer o går under dagen. Men än så länge står jag ut med smärtan och kan hantera det.

Men jobbigt är det o ha ont o få gå konstigt. Springa skulle aldrig vara på tal just nu, skulle nog inte komma någonstans heller *ler*.

Hoppas du känner dig bättre snart igen.

Kram
 

jo

Skrivet av  skorpan bf 22/12
stressa gör jag inte längre för jag vet att det straffar sig, men ibland är det svårt att låta bli. Det är ju inte så kul heller att missa det där tåget med nån minut o sen står o vänta.

Drömmer mycket o ofta mardrömmar (inte alltid om bebisen) så jag sover dåligt samt är uppe på toaletten med jämna mellanrum. Skitjobbigt.
 

Ta det lugnt!!

Skrivet av  KajsaKavat m Lillebror BF 14/12
Inte bra att springa till buss eller tåg!!
Det känns rejält om jag råkar ha högre fart än snigelfart utan kryckor *L*
Hoppas vila gör susen nu bara så det inte sitter i länge för dig.

Jag sov ganska bra inatt, bara uppe o kissade en gång, slapp vakna av fogarna iallafall *L*

Stor kram!
 

Skrivet av  Karinko bf 5/12
jag är som vanligt oförskämt mycket som jag brukar. Har iofs sovit dåligt i natt, men det beror på en förkylning och kan knappast skyllas på bebben.
 

Sover dåligt!

Skrivet av  Anna+dotter 0210+bf 6/12
Men inte så mycket pga foglossning utan pag att bebben sparkar så hårt och mycket på nätterna, har jättesvårt att somna. Sen är jag förkyld för tillfället också vilket inte gör saken bättre.
 

Japp

Skrivet av  Maria BF 12/12?
Sömnen är inte kul. Vaken ett par gånger varje natt. Höger fogen är värst. Kramar
 

Artiklar från Familjeliv