Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

3 par mammabyxor

Skrivet av Mia m. Felicia + bf 22/12
urväxta... : (
Har som tur är två par hängselbyxor (ett par jeans från hm och ett par beiga från lindex), ett par gråa lite tjockare typ flanell (?) och ett par riktigt sunkiga svarta kvarlevor från förra grav.

Dessutom ska vi - om allt fungerar med barnvakt och om inte lill*n kommer tidigare - åka på julfest med sambons jobb till Karlstad den 3:e december. Får bo på hotell, äta god mat och sooova en hel natt utan att Felicia väcker oss... men vad ska jag ha på mig?
Funderar på att se om det finns tält att hyra...
JAg köper ju inte nytt, och inte kan jag ha något av de mammakläder jag har kvar - liiite fin vill jag ju vara. Återstår då två halvlånga klänningar som vi får se då om jag kommer i. suck!
Svar på tråden: 3 par mammabyxor

Trist ...

Skrivet av  KajsaKavat m Lillebror BF 14/12
att ha växt ur dem när det ändå är en bit kvar !!

Än kommer jag i alla mina som tur är, men skönast är ändå ett par mammamysbyxor som jag fått låna. De åker på så fort jag kommer in innanför dörren hemma *L*

Såg att ni skulle till Karlstad på fest *L* Jag kommer från en håla utanför Karlstad som heter Hammarö... blev lite nostalgisk när jag så att du skulle dit bara *L* Hoppas ni får kul och en evkopplande natt där!

Ja du, tält vore kanske det lättaste att dra på sig *skrattar* men jag tror säkert att du löser det på nåt sätt.

Kram!
 

också funderat över festkläder dilemmat.

Skrivet av  Stina v.29+0
Jag äger tre par mammabyxor, två fina och ett par jag haft på jobbet så dom är mest neutral a och ganska urtvättade, dom blir ju det snabbt när man bara har några par att alternera mellan.
De två jag trivs bäst i är jag påväg att växa ur, de är av sådan hög modell, som går upp strax under revbenen, absolut skönast, men nu är jag på yttersta snäppet på "töjningen" och när jag sitter ned spänner det ganska bra, fungerar kanske en månad till.
Var ut i affärer på jakt efter ett par hängsel byxor för att kunna ha resterande tid samt efter förlossning men det var lättare sagt än gjort.
Så nu när jag ska någonstans går jag i mina favvis mammabyxor och här hemma alternerar jag mellan två långkalsonger, super skönt men ack så fult.
Långkalsongerna är min vardagsräddning nu när jag går hemma.
Det blir lite middagar och fester i slutet anovember pga av födelsedagar och annat och VAD GÖR JAG DÅ?
PANIK!!! jag kan ju inte gärna gå i långkalsonger....
Klänning? Alla för små. Kjol? inga maganpassade.
Byxor? Inga fina.
Vill inte lägga ut fler hundratals kronor på nya kläder nu.
 

Artiklar från Familjeliv