Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alex kommentar idag....+ svammel

Skrivet av Madde m Alexander & lillhjärtat BF 26/12
"sen när bebis kommit ut mamma, DÅ kan du bära mig igen va?"

Ja, svarade jag, då kan jag bära dig igen!

"och då kan jag sitta på dina axlar oxå!"

Uhuuu, lilla skrutten, han är SÅ förstående, men fy farao vad man känner sig taskig nu som inte orkar leka/bära/busa med sin skrutt, hur förstående han än är! Så nu vill jag gärna att bebis kommer snart så vi kan busa alla fyra, istället för att bara pappa skall vara lekfarbror hela tiden! :)

Och nu e det även (åter) min tur att känna mig deppad med....vet inte varför, känner mig bara så ensam på nåt sätt fast jag har sambon och sonen och mina gamla vänner runt omkring mig....men ensamhetskänslan gnager iaf....

Kanske e för att jag e så trött på att gå hemma nu....och inte orka göra nåt för värken!? :( Har juh varit SS ganska länge nu....

Bläää, sorry att jag spyr ur mig all skit här! Men jag vill föda bebis INATT om jag fick välja!

Jaja, kram på er andra iaf! Jag mår säkert bättre imorrn igen!
Svar på tråden: Alex kommentar idag....+ svammel

En stor kram

Skrivet av   Mia&Daniel
till dig madde.
Du behöver också få känna dig ledsen ibland. Du har ju alltid muntrat upp mig med dina ord. Så duktig du är.
Tror att det beror på att du har varit hemma länge och så var det för mig med min Hanna när hon var i magen.Jag kände mig ensam och ledsen fastän jag hade mina vänner omkring mig. Det blev bättre när lillen ploppade ut.
Du har rätt att ha såna dagar.
Många varma kramar till dig från mig!
 

Kram kram

Skrivet av  Helena med Ida f/d -02 och v40
Jag tror man känner sig lite nere för att väntan känns så evig i slutet. Jag hoppas att er julklapp kommer lite tidigare så att du inte behöver vänta så länge.
Många kramar Helena
 

gosplutten då *ler*

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bf 041211
och här kommer en STOR kram till dig gumman, hoppas du mår bättre snart och att bebis inte väntar allt för länge :)

KRAM
 

Kramar!

Skrivet av  Malin med Vanja -02 + bf 17/12
Jag förstår dig vad gäller Alex o inte kunna leka, Vanja är oxå väldigt förstående, men det gör ju bara att man mår ännu sämre!
Kramar i massor gumman, hoppas du mår bättre i morgon!!
 

Visst längtar man!

Skrivet av  Jenny m Noa99 o Julklappen
Bort med magen så man kan bli aktiv igen!!!!
Känns ju så himla trist "men mamma kan inte springa uppför snöbacken, Noa"...."mamma orkar inte ditt eller datt" eller man får be sina små att hjälpa en när man tappat något på golvet för det är banne mig kört att fiska upp det igen!!!

Den där ensamhetskänslan är nog given, tänk vi har en del att tänka på men sen blir det tradigt när man inte har något att fylla dagarna med...DÅ blir det ensamt och trist. Synd att man bor så "långt" bort.
Hade varit roligare att ha trist ihop.

KRAM!
Var är du ikväll då???? Slipar på skönhetssömnen antar jag ;0)
 

Gosgubben då... :-)

Skrivet av  Marie m. Tobias-91 & Lilla Innerst, v 37
Vilken liten goding Alex är!!!

Förstår att det känns tungt nu, du har ju väntat så länge och tiden går ju långsammare när man är hemma. Men snart, snart är Lillhjärtat här...!
*kram*
 

Så säger min unge också

Skrivet av  politisk vilde, bf 28/12
Fyra år och vill gärna bli buren ibland, nu är det bara pappa som bär. Men hon har mognat väldigt mycket under den här tiden, hon kan förstå att jag inte orkar och tar det lugnt med mig. Ofta kommer hon och sitter bredvid mig och bara gosar. Man blir alldeles varm i hjärtat, samtidigt som man känner sig otillräcklig...

Men, men, man kan ju bara gratulera sig till att ha så kloka barn, eller hur ;-)
 

Kram, kram!

Skrivet av  Helena + "grodan" BF 17/12
Tror det är lätt att man känner sig lite nere och ensam när man bara går hemma. Så är det för mig iallafall. Men vad skall man göra nära man inte orkar så mycket?! Var i Ullared i fem(?!) timmar igår. Fast det var kul att komma hemifrån lite så har kroppen straffat mig rejält. Har värk precis överallt! Hoppas du mår bättre idag, kram!
 

En stor kram från mig!

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica & bf 28/12
Känner precis som du, har ju också varit sjukskriven länge och har inte kunnat lekt och lyft mina tjejer. Det är så trist att bara gå hemma hela dagarna.

Hoppas du mår bättre snart!
 

Artiklar från Familjeliv