Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God fortsättning och förlossningsberättelse!

Skrivet av Malin med Vanja -02 och Vide 041219
Jaha nu var julafton över och jag ser att det åtminstone kom en julbebis!
Ett stort *G*R*A*T*T*I*S* till alla nya bebisar, jag hinne rinte med att läsa här längre, när Vanja sover så vaknar lillebror o tvätrom. Vi har fått en riktigt glupsk liten kille, som äter ständigt och jämt. Känner mig som värsta mjölkcentralen!
Nu till min förlossning!
Vattnet gick 18.10 på lördagskvällen. Vi hade kompisar här, och jag hade just sagt till Karin att jag hoppades att det skulle dröja åtminstone till söndagen eller måndagen innan det satte i gång, mest för att Vanja skulle få sova hemma iaf en natt. Men just då går alltså vattnet, vi tar en fika innan vi åker in till förlossningen för koll. Inget hände där, inga värkar eller SD, så vi åkte hem igen, var hemma ca kl 21.30. Johnny fixade lite pasta med korv (måste ju ladda kolhydrater!), jag gick o la mig ca kl 22.30. Klockan elva satte det i gång med lite starkare SD, kl halv tolv kräktes jag första gången (hejdå alla kolhydrater!). Kl 1 stod jag inte ut längre utan gick o satte mig i badkaret och duschade skiiitvarmt i ca 1,5 timme. (Johnny svettades som en gris!) Halv tre tror jag vi åkte hemifrån, efter att Johnny försökt klä mig en bra stund, jag krävde absolut tystnad, o han bara babblade på. Orkade inte heller säga till honom att vara tyst utan försökte stänga av i stället.
Kvart i tre var vi på förlossningen, fick lustgas på en gång, hade jättetäta värkar, fick stanna massor av gånger på vägen in till "vårt" rum.
Väl där fick jag alltså lustgas genast, och vilken lättnad! Jag fattade mig inte på den förra gången, men denna gången var det himmelriket! Öppen 6 cm, vilken lycka, jag minns att jag sa nåt i stil med att "jag är väl öppen typ 2-3 cm som sist med Vanja".

Halv fyra gjordes ett försök att sätta spinal, men efter 22 (!) minuters letande efter rätt kota, avbryts försöket, då är jag öppen 10 cm och börjar få krystkänslor. Sen började eländet med att hitta en skön ställning att föda i. Börjar med knästående i sängen, lutandes mot huvudgärdet. Inte bra. Provar förlossningspallen, lutandes mot Johnny. Inte bra. Halv fem börjar det synas att killen inte mår riktigt bra i magen, hans hjärtljud går ner efter att jag tagit lustgasen, och jag får ta bara syrgas ett tag. Tio i fem börjar krystvärkarna på allvar, men envisa bebis vill inte komma ut hur mycket jag än pressar, så det kallas in ytterligare en BM, som får pressa på min mage (AJAJAJAJAJ) för att hjälpa till. Klockan 5 konstateras att de nog måste hjälpa till med sugklocka, då hjärtljuden går ner ytterligare.
Två dragningar och krystvärkar senare kommer han ut, vår ljuvliga lilla kille med allt detta mörka hår och dessa underbara blå ögon. Upp på min mage, det var det ljuvligaste av allt - fick ju inte uppleva det med Vanja, då hon kom ut alldeles blå, och fick sugas på en gång - och där låg han och bara tittade förstrött på oss. Jämrade sig lite och såg bara så nöjd ut.
En underbar förlossning om jag jämför med storasysters, underbar personal som givetvis gör sitt! Vi var ensamma på förlossningen denna natten och det märktes, vi blev väldigt väl omhändertagna och de var vekligen helt helt underbara!!

Efter två dygn på BB kom vi så hem i tisdags, och allt är bara underbart, jag är såå stolt över min fina son (och hans syster är oxå mäkta stolt kan jag säga!)

Kram på er alla och speciellt till er som ännu väntar, det blir er tur snart!
Svar på tråden: God fortsättning och förlossningsberättelse!

Jätte grattis...

Skrivet av  Zinkan bf 4/1
om jag inte skrivit det innan.
Verkar ha varit en skaplig förlossning trots att allt inte gick enligt planerna.
Frossar vilt i alla förlossningsberättelser för att förbereda mig inför vår...

Snusa och ordentligt och God fortsättning på julen.
 

Stort grattis!

Skrivet av  Anna+Ebba 0210+Frida 17/12
Skönt att du tyckte din förlossning var bra!
Sköt om er!
 

GRATTIS ......

Skrivet av  Johanna m William & Tindra+bf18/12( +7)
låter som om du e nöjd med förlossningen i alla fall ..
Hoppas att ni får en fortsatt mysig jul och nyår med ert nya lilla stjärnskott :D

Kramisar
 

Grattis

Skrivet av  Maria m Linn 15/12
kramar till dig. Skönt att din förlossning gick bra. Kramar
 

Grattis !

Skrivet av  Mia m Simon, Hanna& Daniel
till er! Vad skönt att allt gick bra och att ni har fått komma hem nu. Vilken bra skrivet förlossningsberättelse du skrivit, jag blev rörd.

Ha en fortsatt trevlig jul och grattis igen/kram mia
 

Wow!

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF 26/12
Låter ganska så perfekt ja! Grattis igen! Åh, nu längtar jag ÄNNU mer (går det verkligen? *ler*)!
 

GRATTIS..

Skrivet av  Linda m Meja +3
din berättelse får mig att längta efter smärta *asg* JGA VILL ÅXÅ FÖDA BARN!!!
Sköt om er Malin!!
//LInda
 

Grattis!

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
H\'rlig berättelse och vad skönt för er att få komma hem till familjen!!

Kramis!
 

Artiklar från Familjeliv