Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Minifom - erfarenheter???

Skrivet av Maria m Linn 15/12
Hej, hoppas ni haft en skön julhelg. Det har jag haft m min familj. Mycket god mat, men lite julmust. Har en liten dotter som har minst en lång skrikperiod på natten om ca 1½-2 h. Märks att hon har magknip. BVC var på hembesök i torsdags och vi pratade om detta. Har i dag satt in Minifom till henne o hoppas att detta skall hjälpa. ÄR det någon som har erfarenheter av detta? Tips på magont vad jag kan göra för att lindra det? Kramar
Svar på tråden: Minifom - erfarenheter???

Hmmm jaa

Skrivet av  Johanna m William & Tindra+bf18/12( +7)
med William han hade tremån.kolik, så testade jag miniform + tog bort en massa gasbildande i min kost och det hjälpte lite men inte helt !!
Men det är absolut inte farligt och du kan inte översdosera med miniform.

Men om hon har mycket magknip och koliksymtom så skulle jag nog rekomendera akupunktur, jag har hört att det har hjälpt en massa barn med kolik !

Kolla med BVC efter nummer eller gå in här på AFF-snack under Baby - skrik & kolik, fråga där om det finns någon som har nummer till närliggande barnmorska som utför behandlingen :D ja eller någon där inne som har erfarenheten av just akupunktur. ...

Lycka till och en styrkekram :D

 

Tillägg....

Skrivet av  Johanna m William & Tindra+bf18/12( +7)
miniformen ska du ju ta före varje måltid tar ca.3dagar innan du märker någon skillnad.
 

Vi använde det en vecka

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Sedan provade vi ett mål utan och han fick inte ont i magen. Så sedan en vecka tillbaka så har vi inte använt det alls.

Prova, men använd det inte i all evighet utan prova er fram!

Jag använder Dr Browns antikolikflaskor också, verkar suveräna, för Daniel har inte ofta ont i magen alls.

Däremot så har han problem med tillägget, dvs han blir väldigt hård i magen.
 

Massage

Skrivet av  Malin med Vanja -02 och Vide 041219
har jag hört ska vara bra för magknip. Jag vet inte riktigt vilka övningar dock, men leta på nätet så kan du nog hitta nåt! Vi provade Minifom till Vanja, det funkade sådär tyckte jag.
Hoppas det går över snart!
Kram
 

Artiklar från Familjeliv