Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Amningsnapp - hjälp!

Skrivet av Carmina med dotter född 19/12
har vi använt sen vi lämnade BB, då bröstvårtorna var såriga och inte formade sig riktigt. Nu försöker jag slua med nappen men det funkar inte, Molly får inget bra tag utan vårtan glider undan hela tiden och det slutar med att jag varje gång får ta nappen till hjälp i alla fall. Vet inte hur jag ska göra för att få det att lyckas. Vill ju inte alltid hålla på med nappen utan klara oss på egen hand sas. Känns lite deppigt. Någon som har erfarenhet av napp och har tips eller tröstande ord?
Svar på tråden: Amningsnapp - hjälp!

Så gjorde vi..

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
..med Robin, jag ringde amningshjälpen och hon gav mig rådet att lägga honom till bröstet och låta honom leta som för första gången, vi hade även pumpat och gav honom det på flaska när han var jättehungrig, men bara för att stilla det värsta...Fråga gärna mer om du inte riktigt förstår :o)
Kram
 

Ringer dig! (imt)

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF 26/12
....
 

Fick inte den att fungera

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Jag försökte med den eftersom jag hade så ont när jag mamade. Men det gick inte, eftersom det blev mer luft i magen på Daniel än mat i honom.

Om du har såriga bröstvårtor så skaffa snäckskal, dom är min räddning. De gör att bröstvårtorna lindras i bröstmjölk mellan amningarna och när man inte ens kan ha en tshirt mot just bröstvårtorna så är de underbara..

Jag har tom kunnat börja amma igen tack vare dem.

Jag "tvingade" Daniel att ta bra grepp genom att bokstavligt talat trycka in hela tutten i munnen på honom. Det fungerade.

Hoppas du hittar hjälp!

kram
 

Artiklar från Familjeliv