Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Carmina och Madde! *långt*

Skrivet av *Annika Bf 15/12 + 15 dgr*
Det värmde att e att ni tänkt på mig - fick nästan en tår i ögat känslig som man är just nu....
Idag har vi varit på överburenhetskontroll på Mölndals sjukhus. Först kollades ctg. Fick sitta i en stol med bälten runt magen för att mäta härtljud samt fosterrörelser och aktivitet i livmodern i ca 10 minuter. Därefter fick vi träffa en jättetrevlig läkare som gjorde ett ultraljud. Han kollade mängden fostervatten + en del andra saker. Allt såg bra ut vad gäller alla tester de gjorde idag och det kändes jättebra! Läkaren frågade om jag ville göra en retning av hinnorna, hinnsvepning för att försöka få igång det. Efter en liten stunds funderande bestämde vi oss för att avvakta tills söndag då nästa kontroll är - mycket beroende på att allt ser så bra ut och att jag skulle föredra att det kommer igång av sig självt. Har inget hänt innan dess skall vi göra det då. Läkaren påpekade också att han utifrån ctg-remsan kunde se att livmodern arbetade aktivt - att det är något på gång vilket också var bra. Ja, så ligger det till. Nu är det bara och vänta vidare.....
Svar på tråden: Carmina och Madde! *långt*

Skönt!

Skrivet av  Carmina med Molly född 19/12
Härligt att allt ser så bra ut, vännen! Säkert klokt att vänta lite till och hoppas att det kommer i gång av sig själv. Du ska se att h*n kommer ut innan söndag nu när ni bestämt er för att vänta. Stor kram, tänker på dig!
 

Hej!

Skrivet av  *Annika Bf 15/12 + 15 dgr*
Tack för stödet! Det har varit en låång väntan men den som väntar på något gott... ;-)
Mys på med er Molly - måste vara underbart med en liten bebis att snusa på! *kram*
 

*Läser åxå* ;O)

Skrivet av  @nn@ m Lopp@n +10
Skönt att allt verkar okej med bebis. =)

Själv har jag fått tid på tisdag...Min bm var ledig igår när vi var dit, och tanta vi var till ist sa att vi skulle ta med väskan för att de kommer då att sätta igång mig. Men sen kom jag ju på att man egna bm sagt att man får gå över upp till 3 veckor här...

Hmm, kan ju hoppas att det startat av sig självt innan dess.

Kan tänka mig att det är TUNGA dagar för dig just nu!

Styrkekramar!
 

Hej @nn@!

Skrivet av  *Annika Bf 15/12 + 15 dgr*
Ja, då vet du ju precis hur det är att gå på övertid! Här är det oxå så att man får gå upp till tre veckor -sedan blir det igångsättning. Vi får väl hålla tummarna för att våra bebisar behagar titta ut snart :-) *Kram*
 

Kram på dig!

Skrivet av  Madde m Alexander & lillhjärtat BF 26/12 +4
Skönt att allt såg bra ut, och det kanske blir som jag sa i tel förut, det BLIR du som ligger och krystar imorrn! ;) Tror att din kropp kommer slappna av lite nu efter denna kollen och inför söndagen så det är inte alls omöjligt att det kör igång innan söndag! *kram* Och vi hörs av! :)
 

Vem vet....

Skrivet av  *Annika Bf 15/12 + 15 dgr*
Som det känns nu lutar det ju åt att det blir en -05 trots allt, men det är ju klart - jag har ju haft fel om precis allt hittills och det är ju en dag imorgon oxå! *Kram*
 

Artiklar från Familjeliv