Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God Fortsättning&Kram..

Skrivet av Mia.m Simon, Hanna&Daniel
till er alla dec.mammor! Hoppas att ni haft ett bra nyår.
Daniel bara sover och sover, hoppas att han ökar i vikt bara.
Igår provade jag att ge med flaska, drack lite vin till maten nämligen.
Men det tog en stund, han tyckte nog att bröst är bäst!
Hade en ESSKA-napp för tillägg. Har ni ngt annat bra tips på napp-han var inte så förtjust nämligen.
Undrar om ni har ett tips på ett bra tillägg.. Semper eller ska man köpa ngt annat.
Varma kramar från er Mia.
Svar på tråden: God Fortsättning&Kram..

hej

Skrivet av  Berit m Jesper 001108 & Maja 041121
jag rekomenderar Dr Browns flaskor varmt, det är de enda flaskorna ute på marknaden med inbyggt vakumventil. Den rekomenderas till kolikbarn, men kan även användas i förebyggande syfte.
NUK flaskorna är oxå bra.

Majas mage tål itne semper utan hon äter NAN1, den är mildare för magen.
 

lite flasktips

Skrivet av  LottaH m. Viggo 030214 och Evelina 041207
Hej!
Evelina har fått ersättning från första början och vi kör med både Apotekets och Esskas flaskor, men bara Apotekets nappar (tycker att Esskas nappar är lite för "hårda") Apotekets nappar funkar bra i Esska-flaskorna också.
Vi har aldrig testat någon speciell "anti-kolik-flaska", så de vet jag inte så mycket om, men vi har aldrig haft några mag- eller kolikproblem med de flaskor vi kör med nu. Storebror Viggo fick också ersättning och det funkade då också bra med samma flaskor som nu.
Angående märket på ersättningen så fick Viggo endast Babysemp. Vi började med Babysemp även till Evelina, men hon blev väldigt hård i magen. Bytte så till NAN som sägs vara mildare, men det funkade likadant som Babysempen så för oss var det ingen förbättring. Med Viggo fick vi tipset att ha i lite Laktulos i ersättningen (Flytande tarmreglerande medel som säljs på Apoteket) och det funkade bra. Fick samma råd från BVC denna gången och det verkar funka bra. Hon blir lite mer gasig bara, så hon lägger riktiga rökare emellanåt, men hon har inte ont i magen.
Laktulos kanske du inte ska ge utan att prata med BVC eller läkare först. Det ska vara helt ofarligt enligt vår BVC-tant, men eftersom Daniel haft lite medicinska problem vad jag förstått så ska man nog kolla av så att det inte "krockar" med någon annan medicin som han eventuellt får (?).
Om du vill ha mer råd och tips så finns det ett flaskmatnings-snack under rubriken "baby". Det finns även en bra hemsida med tips, råd och stöd: www.nappflaskan.com (tror jag - ska dubbelkolla för säkerhets skull - återkommer om det är någon annan adress.)
Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv