Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jonas är här!! + förlossningsberättelse

Skrivet av Ullis med Stig030429 & Jonas041218
Äntligen så kom han! Visserligen med 14 dagars försening men det glömmer man snabbt :=) Skulle ha kommit den 2/12 enligt sm och 5/12 enligt ul men tittade ut den 18/12 med lite påknuffning :). Blev igångsatt även denna gång men det räckte med bara gelen och jag slapp droppet. Snabbt gick det också, 3 timmar, inte 24 som med Stig. 52 cm lång och vägde 4040kg gjorde han.

Kom in till sjukhuset fredag eftermiddag, allmänt sur och irriterad eftersom jag skulle bli igångsatt igen. Ledsen också, jag blev ju ensam, Phil och Stig var ju tvugna att åka hem på kvällen. Hade regelbundna sammandragningar redan på kvällen antagligen för att jag kände mig allmänt upprörd.

23.45 öppen 1-2 cm, gelen sätts. Får alvedon så jag kan sova lite. Man kollar hjärtljuden ett par gånger under natten men han sparkar så mycket att det är svårt att få en klar bild :) Går på toa tre gånger. Småslumrar under natten, har mensvärk och regelbundna sammandragningar som känns men är inte så farliga.
05.45 Ringer på klockan , vill ha råd, vill inte ligga ner längre, sammandragningarna ökar i styrka. Provar att gå i korridoren, får riktiga värkar. BM säger att det har börjat nu men jag tror henne inte. Jag vet ju att det gör ondare än så här!
06.00 ringer Phil, säger att bm tror att det har börjat, jag är inte säker. Han går upp men kan inte vara på sjukhuset före åtta eftersom han måste väcka Stig och lämna honom hos ett par kompisar en bit bort.. Ingen fara tycker jag.
06.15 BM föreslår ett bad, jag tackar ja. Vi resonerar om hon ska kolla om det har hänt nåt först eftersom värkarna kommer ganska tätt men jag tycker att de är för korta, ca 30-40 s och inte sådär jättefarliga. Jag står upp och gungar på höfterna när de kommer.
06.30 Det blir inget bad. Jag är öppen 4-5 cm och mitt vatten kan gå när som helst. Bm vill ha ner mig till förlossningen på en gång. Jag fattar ingenting och förnekar fortfarande. Bm ringer Phil och säger att han måste skynda sig lite...
07.00 nere på förlossningen. Står och vaggar och lutar mig över en fåtölj, det går bra.
07.20 nu vill jag ha lustgas. Känner mig full och undrar varför hon skriker så i rummet brevid :)
07.45 nu är värkarna starka men jag måste ju vänta på Phil.
8.00 äntligen kommer min sambo!
08.10 får krystvärkar. Står på alla fyra i sängen. Vet inte vad jag ska göra med alla impulser. Skriker i lustgasen vid varje värk, tycker att det känns lite läskigt. Phil är nog också lite chockad. Behöver vägleding men bm är mer nervös än vad vi är, tyvärr.
08.30 vattnet går och hela säcken följer med ut.
08.46 Jonas är född!!

Efteråt är jag lättad men chockad att det gick så fort. Benen skakar och jag hackar tänder. Sys några stygn.

Jag har blivit mamma igen, det är så fantastiskt!

/Ullis
Svar på tråden: Jonas är här!! + förlossningsberättelse

~*~GRATTIS~*~

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
Fin förlossningsberättelse, tur att han hann dit i tid *ler*
 

Grattis!

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
Vilken tur att Phil hann fram i tid!!
Grattis till erat par i pojkar!

Kram!
 

GRATTIS!

Skrivet av  Jenni bf 23/12 +11
Supergrattis! Låter som en riktig drömförlossning (enl din egna beskrivning) med tanke på vad du hade förra gången. Jag blev också igångsatt förra gången och det tog tre dygn innan vår flicka föddes då. Nu står jag inför samma faktum och är minst sagt orolig för hur det ska sluta..... Hoppas bara att det kan gå lika smidigt som för dig.
 

Grattis

Skrivet av  Lottis m Alicia -03 & lilleman 041226
härligt att han äntligen kom ut.
 

Stort grattis till Jonas *imt*

Skrivet av  Anna+Ebba 0210+Frida 17/12
 

Stort GRATTIS!

Skrivet av  Sara m Olle 041222 o Tilda0101 o Ellen0306
Sköt om er & Gott Nytt År!
 

GRATTIS va kul !!!!

Skrivet av  Johanna m William-02, Tindra-03 & Nova-041229
Hoppas att allt kommer att gå bra :D
 

fint namn

Skrivet av  sanna med dotter 02 och son 13/12
Min lilla gullis heter också Jonas! Grattis till sonen!







 

Varma Gratulationer

Skrivet av  Mia. m Simon,Hanna&Daniel
till er Jonas/kram Mia
 

Ett stort grattis...

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica & Miranda
till er Jonas!
 

Grattis Ullis!

Skrivet av  Jenny m Noa99 & Stella 041226
Se där! Vi fick inga bautabebisar du å jag med våra bautamagar *ler* (visst minns jag väl rätt?)

Härligt att allt gick så bra,
GRATTIS TILL JONAS!
kram
 

Artiklar från Familjeliv