Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En underbar liten pojke!

Skrivet av *Annika Bf 15/12 *
Nu har vår prins Isak kommit till världen!!!
31 dec. kl. 12.01 på Mölndals BB 16 dagar senare än beräknat. Han vägde 4115g och var 53cm lång. Och så var han givetvis underbart söt!!
Allt gick bra under förlossningen men då Isak kommit ut så var han väldigt skakig. Det skakiga höll i sig i flera timmar och tester som togs visade på ett alldeles för lågt sockervärde. Klockan 22.30 på nyårsafton hämtades därför Isak och fördes till neonatalavdelningen och sattes på glukosdropp. Jag var givetvis förkrossad. Fylld av oro och separationsångest.Inte nog med att han var kopplad till ett dropp - jag fick inte ha honom hos mig. Alla andra mammor gick omkring nere på BB och snusade på sina nya bebisar men inte jag :-(. Efter flera dagar med dropp och ett flertal tester blev Isak till slut återställd och idag kunde vi äntligen åka hem.

Känner mig oändligt tacksam över att det gick bra och över att vi fått en sådan fin liten pojke. Personalen har varit helt fantastiskt. Så proffsiga, stöttande och underbara på alla vis.

Isak är en pigg liten kille, som precis som sin bror då han var bebis, är ett riktigt matvrak. Om han får bestämma (vilket han får!) vill han äta hela tiden. Han har på sex dagar redan ökat över 300 gr.

Här har det hänt mycket sen jag var inne sist! Skall ta och läsa igen mig då jag får tid. Nu skall jag gå och snusa lite på min goe lille bebis. Kram till er alla!

Ps. Om ni undrar över mitt nick - jo jag skall ändra det....snart! d.s
Svar på tråden: En underbar liten pojke!

Stort grattis!

Skrivet av  Malin med Vanja -02 och Vide 041219
Vad skönt att ni fått komma hm nu då, vilken start i livet han fick då! Stackarn, men det är ju skönt att de kan fixa det mesta på sjukhuset!

Många kramar
 

~*~GRATTIS~*~

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & bebis 041225
Åh plutten då, bra att han återhämtades snabbt, förstår att det var jobbigt att inte ha sin bebis hos dig direkt..

Kram
 

Ett stort grattis...

Skrivet av  Carina med Isabelle, Angelica & Miranda
till er Isak!
Förstår att det var jobbigt att inte få ha honom hos sig, har själv varit med om det när min två äldsta barn föddes.
Skönt att ni nu fått komma hem!

Många kramar
 

GrattisAnnika

Skrivet av  Mia. m Simon,Hanna&Daniel
till er nyårspojke..
Skönt att höra att det gick bra..
Kram/mia
 

Underbart!

Skrivet av  Carmina med Molly född 19/12
Så skönt att höra att allt gått bra, gumman! Stort grattis! *kram*
 

Stort grattis!

Skrivet av  Anna+Ebba 0210+Frida 17/12
Vad skönt att killen äntligen bestämde sig för att titta ut!
Kram
 

Grattis igen vännen!

Skrivet av  Madde m Alexander-01 & Izabelle-05
Skall bli sååå skoj att snart få träffa er igen! *kram*
 

Grattis !!!

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Jättegrattis, vad roligt att allt har gått bra!

 

Grattis!

Skrivet av  Mysen med Louise 16/12
Så skönt att allt är bra med Isak nu. Kan föreställa mej din vånda när du inte fick ha honom hos dej!

Stort grattis och kram!!
 

Stort grattis till sorken!

Skrivet av  Leeandra m. Noah -02 och Mira 041224
Många kramar och lyckönskningar till prinsen!
 

Grattis till pojken!!

Skrivet av  KajsaKavat m Lukas 8/12-04
Skönt att han mår bra nu!!

Kramis!
 

Stort GRATTIS!

Skrivet av  Sara m Olle 041222 o Tilda01 o Ellen03
Skönt med att det ordnar sig tack vare fantastisk vård för nyfödda!
Sköt om er o än en gång: Grattis till lille Isak!
 

Artiklar från Familjeliv