Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skriker sig hes

Skrivet av Mia med Rasmus 050104
Min lillkille skriker så mkt ibland att han blir alldeles hes.Han blir arg när han inte hittar bröstet direkt. Han har varit hes nu sen i fredags. Kan det vara förkylning och vad ska man göra isåfall, om man kan göra ngt?
Sen har jag även uppmärksammat att han har kalla händer och fötter när han vaknar. Är det ett vanligt fenomen innan blodet kommit igång ordentligt?
Svar på tråden: Skriker sig hes

Hej

Skrivet av  Solsken m 2 + Daniel 2/12
Det är samma här, när han är hungrig så är det illvrål tills jag hunnit sätta mig i soffan med honom.

Att han är hes kan vara en förkylning, så länge han äter och kissar och bajsar bra och inte är väldigt varm och trött och slö, så ska det inte vara någon fara.

Daniel har alltid iskalla fötter, oftast har han sockor på. Händerna blir kalla ganska ofta också, och det beror vad jag har förstått på att blodet inte rör sig riktigt rätt första månaderna.

Är händerna och fötterna blå? Eller bara kalla?

kram
 

Tack för svaret

Skrivet av  Mia med Rasmus 050104
Han har bara kalla händer och fötter, de har fin färg i övrigt. Ska man vara uppmärksam på om de ändrar färg?
Sen är det juj som sagt nästan bara när han sovit och då har han ju varit stilla
 

Artiklar från Familjeliv