Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Isbinda?????

Skrivet av Kattis m Sarah 20/2-03 o Hannah 24/12-04
Läste lite överallt här och hittade ett inlägg om att spricka - vilket jag gjorde med råge... VAD är isbinda? Nåja jag fattar ju liksom innebörden men vill gärna ha kite detaljerat.. tror det skulle vara en trevlig upplevelse för mitt underliv :-)
Svar på tråden: Isbinda?????

Jag tog

Skrivet av  Karro med Robin 021003 & Oliver 041225
en tjock binda och sprayade den med vatten den ska bara vara fuktig, om den är dränkt blir den alldeles för kall (men prova dig fram)
sen lägger du in den blöta bindan i frysen....underbart skönt för ett skört underliv *ler*
 

och jag tog

Skrivet av  pia m lilla X 29/12
de tunna från Apoteket och dränkte in dem, innan jag la in dem. Tyckte inte att det blev för kallt, utan underbart skönt. Eftersom de var tunna så kunde man bryta till dem när de var frysta så att de forma sig bra.

Får du värktabletter? Själv har jag också ont fortfarande, men mest i nr 2....

Lycka till och hoppas att det känns skönt

 

Det var jag som skrev om det

Skrivet av  Allis
eftersom våra bm på egenvården glatt rekommenderade isbindor. Precis som övriga redan skrivit sprejar/stänker du ner en vanlig binda med vatten och fryser den. Just när du lagt den i trosorna tycker iallafall inte jag att det är någon höjdare att sitta ner men att stå eller gå tills det frusna tinat lite är väldigt skönt.

SEn kan man försöka pricka in vars såret sitter också, har man tex bara ont på ena sidan eller är svullen på ett ställe är det ju onödigt mede en hel binda full med is, bättre att det är fruset på en mindre fläck.
 

Artiklar från Familjeliv