Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alla sova i enslig gård...

Skrivet av LillaMy m. Jonna 040315
...endast Jonna är vaken! Åsså LillaMy då såklart. Fast det är knappt. Men inte lätt att sova med en skrikande bebis precis. Sedan före 23 har hon hållt på nu. Gnällt, gallskrikit, gormat, ammat, bajsat två gånger och kissat ner skötbordet, kräkts ner den ena sovklädseln efter den andra inkl. mamma och sängen och sedan skrikit igen. Blir snart sinnessjuk tror jag. Funderar på att annonsera ut henne på Blocket nu.... eller, tja nästan i alla fall.

Är det i sånna här lägen man ska försöka tänka på att vi ska va lyckliga som kan få barn överhuvudtaget? Eller att hon inte är sjuk? Eller vad gör man egentligen??? Hur länge orkar en bebis va vaken tro?? Jonna har varit vaken sedan åtta igår(mån) kväll med enbart lite småslumer i vagnen ca 20 min och kanske 10 min i bärselen.

Var tog min nattsovande bebis vägen!??? Hon försvann för några dagar sedan och kilar allt längre bort verkar det som. Kan säga att jag saknar henne... och det där som kallas sömn.

*pust* Får väl försöka bära lite till antar jag. För nu ammar jag baske mej inge mer. Är så less på allt kräks att jag vill gråta. Och bevisligen behöver hon ju inte mat eftersom massor kommer upp igen.

Får se om jag får sova nått inatt... den som lever får se helt enkelt!
Svar på tråden: Alla sova i enslig gård...

Åhh hoppas du sover nu

Skrivet av  .:: Bina med Leah 040302 ::.
Skickar massa styrkekramar till dig gumz!

Ja i de stunder som du genomlidit i natt får man nog försöka tänka som du säger... var glad för det man fått.

ännu en gång... hoppas du/ni sover just nu... KRAAM
 

Sömn!?? Ash... det är för veklingar!

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Skruttbebisen somnade till slut med sin vetekudde vid halv fem ungefär. Och sen stöp jag i säng. Vaknade i panik 7:40 och insåg att sambon inte gått upp ännu (han började 8 idag) Flög in i gästrummet och skakade liv i honom (han har ju oxå varit vaken en del inatt) och sen va det liksom dödsdömt att somna om ordentligt. Låg och vred mej till 9:29 (hade satt klockan på 9:30) och sen gick jag upp!

Jonna däremot sover som en liten gris fortfarande. Lätt för henne att göra. Hon som inte måste dammsuga!

Kram på dej gumsan!! :)
 

*kram*

Skrivet av  EmmaS med Nova -00 och Viggo 040309
Vet inte vad jag ska säga.. Vill bara att du ska veta att jag tänker på dig..
 

Tack gumsan!! :)

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Pussa ordentligt på Viggo och berätta för honom vilken duuuuuktig bebis han är! :D

Kram till dej!
 

Usch så jobbigt!

Skrivet av  Polarn & Noah 040319
Kan inte föreställa mig hur jobbigt det är för dig.
Hoppas att det vänder snart för er.

Kram
 

Artiklar från Familjeliv