Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ALLT bara krånglar känns det som.

Skrivet av Plottis med döttrar 040220 & -02
Signe smittade mig med svamp för ÅTTA veckor sen, men jag har kämpat på och ammat trots såriga blödande bröst. BVC sköterskan har rekommenderat det ena efter det andra men svampen vill inte ge med sig. Nu verkar tyvärr svampen även letat sig in i mjölkgångarna och jag kan säga att såriga bröstvårtor är ingenting mot denna smärtan. Vet hur underbart det är när amningen faktiskt fungerar men just nu är jag beredd att ge upp.
Vi skulle börjat äta medicin mot svampen för en vecka sen, men efter att Signe fått ersättning en kväll när jag var och tränade så blev hon jättesjuk. De misstänker att detta kan vara mjölkallergi. Så nu måste vi vänta tills hon är helt bra igen eftersom hon även kan bli dålig av svampmedicinen. Så nu funderar jag allvarligt på att sluta amma. Vet inte vad jag ska göra, jag vill ju så gärna amma. Men frågan är vad som är bäst för Signe, få bröstmjölk ett tag till eller slippa äta medicin?

Kram Liselotte.

Svar på tråden: ALLT bara krånglar känns det som.

Jobbigt

Skrivet av  Jenny och Rasmus+ skrutt 26/4
Jag hade svamp med Rasmus och det gör ju så j***la ont. Om du står ut är det ju bäst att fortsätta amma men du har absolut min förståelse om du väljer att sluta amma. Stor kram!
 

Vad besvärligt för dej

Skrivet av  Liss med Alfred och två prinsessor
I erioder funderar jag också på att sluta amma. Jag har ju haft en jobbig mjölkstockning som fortfarande inte är helt bra (har fortfarande en knöl i bröstet, men ingen feber och inget ont).

Nu verkar det som om Alfred inte blir mätt när vi ammar, det verkar som om det har blivit mindre mat när jag har varit sjuk, så jag har gett honom lite flaska för att han ska bli mätt.

Hoppas att det löser sej för dej

Kramis

När jag hade trälat med amningne en timme i sträck igår så funderade jag på att lägga av, huvudsaken är ju att han blir mätt och att alla mår bra, även om det är mysigt att amma.
 

Hata svamp

Skrivet av  ¤ Sanna & Gustav ¤
Jag har haft detsamma och nu känns det som om det är på G igen. Man blir liksom aldrig av med eländet verkar det som.
Håller tummarna för att det blir bättre snart!
Jag vet inte vad jag hade gjort, du får känna efter vad som känns bäst för er.
Skickar många kramar!
 

Hur vet man?

Skrivet av  Carin och Lukas (18/3)
Hur kan man kolla om barnet har svamp i munnen? Vad får de det av??
 

Jag blev av med min och Alice svamp

Skrivet av  Eva m. Collin 010209 & Alice 040307
via min homeopat. hon gav oss ett medel och det tog nån vecka så var det borta hos oss båda. Och vi har haft svamp sen hon var 5 dar typ!!

Kram
Eva
 

Nyfiken blev jag!

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Efter att tidigare ha lyssnat på dina råd och fått toppenresultat, eller i alla fall på väg dit så måste jag ju fråga. Vad är detta för homeopatmedel? Hur får man tag i det? Är det dyrt? Jag och Jonna har ju oxå svamp + bakterieinfektion och jag är nu inne på min andra kur penicillin. Fick nu sist även en kräm mot svampen. Nu är jag nästan bra igen men jag bara känner på mej att det ska komma tillbax en tredje gång! Vill inte käka mer tabletter som ju knappast hjälper Jonnas mage. Berätta gärna lite om det du provat! :)
 

Artiklar från Familjeliv