Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alla sova i enslig gård...

Skrivet av LillaMy m. Jonna 040315
...endast mamma(!) är vaken! För Jonna sussar ju som en liten baby! ;) Lyckades till slut söva min lillstrumpa inatt vid 1-tiden och nu vaknade jag själv före(!) henne. Helmysko! Och underbart. Sömn o ljuva sömn!!! Och älskade, älskade unge alltså.

Igår va vi på akupunktur igen, berättar mer om det senare. Men en sak insåg jag då iaf... hur MKT bättre vår älskling mår nu. Heeeeelt underbart!

Nu ska jag återgå till sängen och invänta min dotters uppvaknande. Gud vad jag älskar denna lilla varelse alltså. Det är så det gör oooont i mammahjärtat!

Kram på er govänner!
Svar på tråden: Alla sova i enslig gård...

Åhhhhhhhhhhh

Skrivet av  ¤ Sanna & Gustav ¤
myyyyyyyyyyys, va härligt!
Massa pyssar till Jonna från Gustav!
 

Skönt!

Skrivet av  Ulrika m Ebba 040311
Kul att Jonna mår bättre av akupunkturen! Vill ändå rekommendera mitt tips jag skrev på sid 2 här (040511)om att söva skrikhals, eftersom jag oxå haft det snorjobbigt med Ebba. Nu, efter några dagar med nya tekniken, behöver jag bara vira in henne i filten för att hon ska sluta ögonen och somna direkt! Hon tystnar och verkar på ngt vis lättad. Sover sedan som en stock i minst ett par timmar på dagen. Tack och lov är hon ju snäll med att sova på nätterna!
Inlägget ballade ur till en schaldiskussion, men det fiffiga med mitt tips är att bebisen ligger och sover för sig själv, vilket ger rygg och axlar mm... välbehövlig vila!
Jag har fått ett nytt liv som mamma, med mer glädje och uppmärksamhet (i ordets rätta bemärkelse) åt bebisen, och en piggare, positivare bebis som slipper ödsla energi på att skrika! Närhet får hon ju ändå!
Kram!
 

Kram på ER!

Skrivet av  Modesty med Jaqueline&Pojkarna
Vad skönt att hon sover lite bättre!
Sömn är verkligen något underskattat tycker jag!
Hoppas nu att det håller i sig, men det kommer det att göra tror jag!!!
Visst är det härligt att älska någon så mycket, och jag har tre att älska.
Hur härligt som helst :-)
 

Härligt

Skrivet av  Carin och Lukas (18/3)
Vad skönt att Jonna blivit bättre.
 

Va kul att höra ifrån er!

Skrivet av  Eva m. Collin 010209 & Alice 040307
Har undrat så hur ni har haft det.
Kan du berätta mer om vad för förändringar du har märkt på Jonna sen du började hos Marietta?
Hälsa henne från oss här på Liljeholmsberget!!

Kram
Eva
 

Hej på er!

Skrivet av  Nenne med Lucie
Vad skönt att höra att ni har det bättre, du och Jonna. Och visst är det otroligt hur mycket man älskar sina små barn. Jag kan stirra på Lucie i timmar och vara så kär så kär...
 

Artiklar från Familjeliv