Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alicia sitter!

Skrivet av Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
Med händerna i golvet, men vad då då, man måste ju börja där. Kolla in bildbevisen:

http://www.angelfire.com/magic2/alicia/Alicia45manader.html

Där finns även bilder från dagens föräldraträff. Alicia är verkligen minst...

/Stolt mamma! :-)))))))))))
Svar på tråden: Alicia sitter!

Duktig tjej :-)

Skrivet av  Lialia med Fanny 23/5
Och så söt
:-)
 

Lussan också!

Skrivet av  Nenne med Lucie
Lucie hoppade helt över det där med att vända sig om och gick direkt till sittande. Visserligen dimper hon på sidan förr eller senare, men man kan faktiskt lämna henne ett tag sittande. Hon gör stoooora ögon och undrar vem som tiltade världen ett antal grader.
 

Precis så gör min dotter också!

Skrivet av  Charley m. mars-dotter 2004
Hon började sitta utan stöd nu för två veckor sedan. Hon rullar iofs från mage till rygg, men det är bara för att hon hatar när jag lägger henne på mage. Från rygg till mage skulle hon aldrig komma på tanken att vända sig till och hon gillar inte att ligga överhuvudtaget eftersom hon ser så mycket bättre när hon sitter upp!

Hoppas bara att dom lär sig krypa ändå...
 

Leo sitter oxå....

Skrivet av  ronja00 *Leo 21/3-04*
men inte så länge. Rätt som det är så trillar han...men det är bara att försöka igen. Vågar inte lämna honom sittandes själv ännu, men snart går det nog.
Leo tycker om att sitta, man får ju mer koll på läget liksom...

 

Mjukt täcke

Skrivet av  MiaMalin m Emilia 3/3 & Amanda -99
Sätt honom på ett mjukt täcke eller bulla upp med mjuka kuddar runtom, så kan han sitta utan att du behöver vara precis just där. Själv sätter jag Emilia på lekmattan som hör till babygymet - det är i mjuk fleece med små kuddar runtom, och är helt perfekt att sitta och leka på nu när hon är nybörjare :O) Bågarna med leksaker har vi packat undan.

Kram Kram,
 

amningskudden

Skrivet av  Madde + Jonathan 0209 + Johannes 0403
är perfekt som sittstöd i början! Om man nu har en sådan vil säga!
 

Artiklar från Familjeliv