Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

försäkringar

Skrivet av lucy
vår försäkringgick ut nu! vad har ni för försäkringar, och vad tycker ni om dom? innehåller? kostar? e så himla svårt detta!!! :/
Svar på tråden: försäkringar

Trygg-hansa

Skrivet av  Pernilla med Lisa och Elin
Vi har trygg-hansas trygga barn. Kan inte säga på rak arm vad den kostar. Den täcker det mesta. I somras träffade vi en försäkringsmäklare. Trygg-hansa var bättre på flera punkter än Skandia som vi har till stora tjejen. Om de är så bra som de säger vet man väl aldrig riktigt förrän man behöver använda dem. Till Lisa kommer vi nog ändå fortsätta med Skandia, för när vi sökte försäkring för henne på Trygg-hansa så skrev de in undantag för allergier och eksem, eftersom vi pratat med bvc om hennes fläckvis torra hud och att hon reagerat på vissa frukter och grönsaker. Ta kontakt med en oberoende försäkringsmäklare, så kan ni ju passa på att se över era egna försäkringar på en gång:)
 

Trygg Hansa OCH Folksam

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Ja, jag har glömt säga upp den ena, ops... Ska säga upp folksam för de var dyrare (billigare till villan dock). Den kostar 215:-/månad för alla mina 3 barn och heter Trygga barn. Du kan läsa mer om den här: http://www.trygghansa.se/04Privat/Page7726.html

Alicia är bara olycksfallsförsäkrad (eller vad det heter) p.g.a att hon haft långa och jobbiga andningsuppehåll från hon föddes och ett ganska bra tag efter det.
 

Trygg Hansa!

Skrivet av  Neta med Ängla
Betala någonting äver 1000-lappen och täcker mycket, har det högsta försäkringsbeloppet.
Vi hade kontakt med en försäkringsmäklare efter att vi tecknat den och han tyckte den var den bästa.
 

Holmia Trygg Hansa

Skrivet av  Nette m.Evelina -02 o Gustav -04
För båda barnen. Har högsta ersättningsbelopp på allt samt alla extra försäkringar. Betalar omkring 160:- påer månad och barn. Inte billigt direkt :-/
 

länsförsäkringar

Skrivet av  Hjärter dam m. IF
till allt!
Minns inte exakt priset men vi har en tilläggsförsäkring på barnen som täcker medfödda sjukdomar.
 

länsförsäkringar

Skrivet av  Hjärter dam m. IF
till allt!
Minns inte exakt priset men vi har en tilläggsförsäkring på barnen som täcker medfödda sjukdomar.
 

länsförsäkringar

Skrivet av  Hjärter dam m. IF
till allt!
Minns inte exakt priset men vi har en tilläggsförsäkring på barnen som täcker medfödda sjukdomar.
 

woops

Skrivet av  Hjärter dam m. IF
inte meningen - förlåt!!!!
 

TryggHansa

Skrivet av  TK
För oss var TH det bästa alternativet (enligt min sambo som verkligen har satt sig in i ämnet).

Om ni känner er osäkra kan en oberoende (men jag tror inte att dom är så väldigt oberoende) försäkringsmänniska komma på hembesök och lotsa er genom alla olika typer av försäkringar.
 

TryggHansa

Skrivet av  Gittan m Gemma 02 o Gianna 040318
Det kostar 1737 för Gemma och 1390 för Gianna. Skillnaden är ngt som heter Familjeskydd som kostar 349 kr per år, som bara Gemma har. Då ersätts medfödda sjukdomar som DAMP, dyslexi, aspbergers, autism om de upptäcks senare i livet. Man måste teckna redan under graviditeten för att få det. Jag gjorde det med Gianna också men TH glömde skicka förnyelse av försäkringen vid 6 månaders ålder, så då vart det ett glapp och då fick jag inte ha "familjeskyddet". Antar att vi har ganska höga nivåer på ersättning eftersom det är rätt hög premie, jag har 1,347,000 kr i f-belopp och 4,041,000 kr i högsta ersätting på invaliditet vid olycksfall o sjukdom. Det som jag tycker verkar bra/användbart med TH är att man får ersättning 311 kr/dag om man är på sjukhus i upp till 365 dgr o sedan vid vård i hemmet efter sjukhuset, man skulle ju kunna förlora mkt i arbetsinkomst om det skedde nåt långvarigt som kräver sjukhus o man inte kan jobba.
 

Jag har folksam ..

Skrivet av  JennieLina
men jag vet inte om den är bättre/sämre än ngt annat bolag. Jag betalar 49 :- / mån eftersom jag är medlem i en handikappsförening har jag viss rabatt.
Detta var också ett av de få bolag som ville försäkra min handikappade dotter utan att ha en massa läkarintyg. Av den anledningen tog jag alla barnen på samma ställe !
 

Artiklar från Familjeliv