Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nygammal åter

Skrivet av Lena, Cornelia -02, Linnea-04
Tjing på er alla ny och gamla som ev känner igen mig.

Har inte skrivit här sedan jag var i 8:e månaden, då jag gick hem och var sjukskriven pga foglossning.
Jag har dock varit inne och läst när jag kunnat, vilket har blivit väldigt sällan då min 2 åring hållt mig sysselsatt om Linnea har sovit.

Lena heter jag i alla fall och bor i Umeå, 10 april kom Linnea 10 dagar över tiden. Hon var fulkomligt hemsk de 4 första månaderna och är välrdens snällaste och gladaste nu. Det var ett övergrepp om man lade henne i vagnen eller överhuvudtaget lade i från sig henne alls. Som tur är har det gått över.

Linnea föddes med ett hål i hjärtat och en klaff som läcker lite gran, vi väntar just nu på att få veta när dom tänker operera. Hon mår kanonbra trots detta och det märks inte alls på henne att hålet finns där.

Vi har även storasyster Cornelia som är 2,3 år och börjat träda in i trotsåldern. Vi har konflikter med henne nästan jämt om allt möjligt.

Har precis börjat jobba igen och pappa är hemma tills oktober minst.

Det blev lite långt.....

Ha det gott alla!!!!
Svar på tråden: Nygammal åter

Hej och välkommen tillbaks!

Skrivet av  Madde & Albin
När vår lille Albin föddes den 29/3 (+20) hade han blåsljud på hjärtat som berodde på tre hål, dessa har nu vuxit igen av sig själv så han är nu friskförklarad sedan i augusti.
Och även jag är på väg tillbaks till jobbet så att pappa kan få njuta av FL. Håller som bäst på att försöka klura ut när det är dax att få in Albin i banomsorgen, om jag ska vara taktisk, fälja hjärtat eller något där emellan.
 

Hej!

Skrivet av  Loppan m Freja 27/3
Kul med fler norrlänningar! Mer om mig finns i mitt info. Skönt att höra att din lilla tjejja mår bra trots sitt hjärtfel!

Välkommen tillbax!
 

Vilket info?? *virrig*

Skrivet av  Loppan m Freja 27/3
.
 

Åååhhh! Ro hit med de där pippilottorna!

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
Känner bestämt hur jag bara viiiill se mer bilder på er sockertopp! Give them to me Loppan! :D
 

jjjjaaa jag skaaaa! :)) *imt*

Skrivet av  Loppan m Freja 27/3
.
 

Wiiihihi! *studs* imt

Skrivet av  LillaMy m. Jonna 040315
imt
 

Hej hej!

Skrivet av  Gittan m Gemma 0205 o Gianna 040318
Mina tjejer är också 02 och 04! Gemma är också "trotsig" fast hon har alltid varit en "kan själv"-tjej så det är man lite van vid. Det som är värre nu (för henne) är att hon inte klarar ens små motgångar utan hon fullständigt bryter ihop stup i kvarten över att hon inte klarar det som hon gått in för (knyta en knut, fixa en knölig strumpa, osv).
 

Artiklar från Familjeliv