Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

10 fullgångna veckor..

Skrivet av Katta bf 27/3 som mår tjyvtjockt
så jag är i vecka 11 fr o m i morgon måndag. Fortfarande lite orolig till och från men försöker vara positiv.
Är det förresten nån mer som mår konstant illa på KVÄLLARNA, typ från slutet av eftermiddagen och så tills man lägger sig?? Jag ska väl inte klaga egentligen då jag aldrig kräks eller så, men det är känslan av att vara helt fullproppad i magen liksom hela tiden, irriterande... Däremot mår jag aldrig illa på mornarna, som jag trodde var det "klassiska". Tredje barnet men första gången jag mår illa, trodde jag skulle slippa undan, att jag inte var den "typen" men tji fick man!
Svar på tråden: 10 fullgångna veckor..

Min 1:a

Skrivet av  A-L bf 11/3
graviditet mådde jag "bara" illa på kvällarna.
 

Har nu i ca

Skrivet av  carina med 6 huliganer
två veckor mått illa på kvällarna, är ständigt sugen på nåt "gott" men inget hjälper ju! *ler*
Har bara mått illa med Ebba, men då mådde jag illa hela dan, fram till v.14 har jag för mej. Provade postafen i fredags o igår, men blev så fruktansvärt trött, att jag nog inte kommer att ta dom mer, får försöka överleva ändå! *ler\' Förhoppningsvis går det snart över, för både dej o mej.
 

Kvällsillamående...

Skrivet av  Emilia med Minna + bf 5/3
... har jag också. Både den här gången och när jag väntade Minna. Den här gången var det som värst i v. 10 och nu (v. 14) känns det rätt OK vissa kvällar. Minns att det gick över i v. 16 sist.
 

*pust*

Skrivet av  Sofie och Ronja +Bf28/3
Jag kräks inte heller med mår pestilla, mest på morgonen och sedan igen mot eftermiddagen och kvällen. Precis över dagen går det hyffsat men åh vad jag längtar tills det går över, har blivit lite förkyld med huvudvärk också som grädde på moset är sambon bortrest:/

Hade tänkt prova med prostafen men är inte så sugen om man som någon skrev blir trött av det, jag måste försöka orka aktivera mitt yrväder också.
 

Också illamående på kvällarna

Skrivet av  maiasaurus bf 3/3
Jag mår också mest illa på kvällarna, då jag är trött. Ganska vanligt har jag förstått.

För min del är illamåendet väldigt kopplat till trötthet. Hade t.ex slutat må illa när jag började jobba efter semestern, men då kom det igen.
 

Artiklar från Familjeliv