Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

-9kg

Skrivet av -
Nu ligger jag 9 kg under min "startvikt" (den vikten jag hade morgonen jag testade positivt)... Känns jobbigt. Inte för att jag är direkt smal eller så men jag är så hemskt rädd att gammla matproblem är på väg tillbaka. jag ringde och pratade med min mödravårds central, men de var ganska oförstående och sa "jo, men, äta måste man ju, vet du inte det? det är ju speciellt viktigt nu när du är gravid".
Som att jag inte visste det. Problemet är att det inte går så lätt att börja äta och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill ju inte skada mitt barn, och jag försöker verkligen att äta, men oftast blir det bara ett mål mat om dagen, och då oftast soppa.
Svar på tråden: -9kg

här

Skrivet av  -
Här är artikeln jag tänker på flera gånger om dagen...

http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,505544,00.html
 

Om du haft problem förr

Skrivet av  ÅsaL
Prata med den kuratorn/dietisten. Dom vet ju hur man hanterar det bättre än BVC.
Du måste äta mer, tyvärr är det ju så. Men som gammal bulimiker/anorektiker så vet jag hur svårt det är att ta sig ur ett tänket när man väl kommit in i ett.....
PRATA med din sambo/man om du har en sån och försök få honom förstå att det måste till milt tvång med matandet...
 

Tycker liksom

Skrivet av  Mallaco *gladare i dag!!!!*
Åsa att har du haft problem innan prata med dietist.

Vad gäller barnet tar det det behöver av det du äter.
Men ni behöver ju näringen båda två och inte bara någon av er.

Förra gången gick jag ner 3 kg hittills har jag
-4 kg på vågen, men nu börjar jag gå uppåt.

Tycker det är lite dåligt av din bm att nonchalerade så.

Hoppas det löser sig!
 

Tycker du ska

Skrivet av  Norrvan BF 19/3
söka hjälp nu innan det går över styr. Har du berättat för bm om tidigare problem? Ignorerar hon dig ändå måste du vända dig någon annanstans. Vet inte så bra vart man kan vända sig som vuxen, men det kanske du redan vet? Kram o ta hand om dig!
 

Artiklar från Familjeliv