Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

100 dar kvar :)

Skrivet av Arwen4ever med Lilla E BF 24/3
Tänk att lilla knyttet har varit i magen i 100 dar (ja egentligen inte då men ungefär) och om 100 dar (mer eller mindre) så ska jag bli någons mamma!
Vill att det ska vara mars nu samtidigt som jag gärna kan vara gravid ett par månader till. Känner mig lite stressad över att vi inte har hunnit fixa till nåt här hemma, har ju bara vagn och så några små kläder men det är väl ingen brådska egentligen det skulle nog bara vara skönt att ha det gjort.

Bebben har varit vaken inatt med mamma, gubben har jobbat natt och jag hade jättesvårt att somna och det tog lilla hjärtat som tecken på att h?n inte heller behövde sova utan kunde härja som h?n ville och inte gick det lättare för mamma att somna då det var nån som surrade runt i magen som en galning kl 2 på natten.

Ska till BM kl 13 och mäta magen och lyssna på hjärtat för första gången så ni kan få hålla en liten tumme för att allt ser och hör bra ut.

kram och ha en trevlig dag
Svar på tråden: 100 dar kvar :)

Oj ska

Skrivet av  Sofia m Elise-0206 & Filiph-0007 + v 26
Du få lyssna på hjärtljuden oxå för första gången ??
Det har jag gjort sen v 12.
 

Ja konstigt nog

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E BF 24/3
trodde vi skulle få höra förra gången vi var dit, då var jag i v 18 men då sa hon att dom inte lyssnar så tidigt men alla som jag pratat med har hört hjärtat tidigare än v 26 (v 25+5) så det är tydligen olika hur dom gör. Men gudars så häftigt det var, jag och gubben såg ut som 2 solar efteråt och jag längtar jättemycket till 3/1 då vi ska på koll igen.

kram
 

Åh vad skoj!

Skrivet av  Nanna80 *V26+0**
Då kommer du nog gå med ett leende på läpparna hela dagen sen :-)

hihi, visst är det mysigt ändå med de små liven som härjar runt därinne!

Här är samma funderingar som du har oxå, vill att det ska bli mars så fort som möjligt men samtidigt känner jag mig lite stressad över allt som borde göras. Och jag skulle ha velat renovera färdigt osv... Får väl se om vi överhuvudtaget börjar med något innan den lille har kommit hit.
Ja, tänk! Nu har den lilla legat i magen längre tid än vad som är kvar!

Ha det så mysigt idag!
Kram
 

Ja , såg ut som en sol typ

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E BF 24/3
när vi åkte hem, så tokmysigt att höra dom fina fina hjärtljuden :)

Vi ska få större delen av lägenheten renoverad jan-feb och var vi ska ta vägen under tiden har vi ingen aning om, det kommer att bli rätt så jobbigt eftersom vi har fåglarna att tänka på också men det får gå och det blir ju jättefin efteråt, sovrummet gjorde vi dock i fjol så där ska det bara möbleras om så att vi får plats med spjälsängen men man blir lite lätt stressad bara man tänker på hur mycket man skulle behöva göra.

Det blir nog bra med renoveringen hur ni än gör, är det mycket så är det kanske bättre att göra det efter lill?n har kommit men samtidigt så vill man ju ha det så fint som möjligt innan bebben kommer.

kram
 

Hjärtslag!

Skrivet av  Mippan bf 6/3
Hej!
Var och mätte magen igår, 27 cm, mitt på kurvan. Lilla hjärtat slog 140 slag i minuten och det blir alltid ännu mera verkligt när man kommer från MVC. Är otålig och vill att det ska gå fort så mars kommer men njuter samtidigt i fulla drag av magen, det är ju så himla spännande att inte veta vem det är som ska komma om ca 11 veckor!
 

Nästan som mig

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E BF 24/3
fast jag har nog lite stor mage då eftersom jag är ett par veckor efter dig och hade SF mått på 26 cm, men som sagt så var det inom det normala men tänk om jag får en jättebebbe jag som är så liten av mig :/

Jisses bara 11 veckor kvar, jag har 14 och det är ju ingenting, fatta hur fort det kommer att bli mars och sen så helt plötsligt är dom här våra små gosebebbar som vi har väntat så länge på :) Jag vet dock vem som kommer men jag är lika spänd ändå på att få se om det är en minikopia av mig eller pappa eller en skön mix av oss båda.

kram
 

Hej Arwen!!!

Skrivet av  Jenny-78 med Gustav 22/1-03 + bf 24/3-05
Tjena synkis!

Vilken tur att du håller reda på dagarna!!

Själv glömmer jag vilken vecka jag är i stup i ett, så det var SKOJ att du informerade mig om att vi nått 100-dagars-strecket!

Hoppas allt är bra med dej!

Kram
Jenny
 

Jag har stenkoll jag

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E BF 24/3
men det är ju din andra knodd så du hade säkert stenkoll första gången.
Men eftersom vi är synkisar så kan jag hålla dig informerad om viktiga datum, ska jag hojta när det blir 24/3 och dags för bebben att komma ut eller? Har visserligen sagt åt min lill att h?n gärna får vänta till den 30/3 då min mormor fyller år men inte längre.

Här är det bra annars och jag har fått nån kick lite ovanför naveln men annars är det fortfarande mest småkrafs ner i ljumskarna. Allt var bra hos BM men det har jag skrivit om lite längre upp.

När ska du dit nästa gång? Vi ska ju den 3/1 och jag längtar redan efter att få höra det lilla hjärtat igen.

kram
 

Artiklar från Familjeliv