Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ny här :-) en liten fråga

Skrivet av birmabus
kan man verkligen veta om det blir en pojke eller flicka genom att räkna hjärthjuden? eller är det bara folkprat?? hälsningar
Svar på tråden: ny här :-) en liten fråga

Välkommen...

Skrivet av  Hanna bf 1/4
hit.
De flesta påstår nog att det bara är skrock. Det felar på så många för att det skulle finnas ngn sanning i det. Men man vet ju aldrig. Båda mina barn har enligt hjärtljuden varit mest flickor, ut har det kommit två pojkar.
Denna är enligt hjärtljuden också en flicka, jag tror på pojk. Så i mitt fall har det absolut inte stämt. Sedan så för att få bäst resultat så bör man ju mäta ljuden vid samma foster läge... Och hur många vet när bebisen sover är vaken och kan tima in det med hjärtljudskoll hos bm *ler*...
 

Välkommen

Skrivet av  maiasaurus bf 4/3
Välkommen hit.

Säger som Hanna, att det där med hjärtljud bara är skrock och en kul grej. Båda mina barn hade hjärtljud på <140 i magen, vilket skulle tyda på pojkar. Men jag har alltså en av varje. Även allt annat som brukar få folk att gissa på det ena eller det andra, var väldigt lika. T.ex magens form, sug efter vissa saker, mitt utseende etc.
 

Välkommen hit

Skrivet av  Hella m Hanna, *Julia* och bf 29/3-05
och grattis till barnet i magen. Hoppas att din graviditet hittills har varit bra.

Säger som Hanna och maiasaurus när det gäller hjärtljuden. Se det som en kul grej, ingenting att lita på.
 

Hej va kul att en till hittat hit!

Skrivet av  Emma med Ronja & bf 3/3
Välkommen! Hoppas du ska trivas hos oss! Mer om oss i infon och på Ronjas hemsida
 

Hej o välkommen

Skrivet av  Trillian bf 21/3
Kan inte mer än hålla med ovanstående talare. Det är en kul grej men det är mer tur än regel att det stämmer. Min tös borde enligt skrocktesten varit en grabb... jag är rätt säker på att hon inte är det ;)
 

Välkomen

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E BF 24/3
och kul att du hittat hit. Hoppas graviditeten har varit bra hitills och det där med hjärtljud är nog bara skrock, även om mitt hjärtljud sist verkar stämma med den som bor i magen men det tar jag mer som en rolig grej.

kram
 

Välkommen

Skrivet av  Norrvan BF 20/3
till oss! Hjärtljuden tror jag inte kan säga vilket kön det är. Jag har en liten kille i magen o han har legat högt i hjärtljud varenda gång. Hoppas du ska trivas här!
 

Välkommen hit

Skrivet av  Mallaco med Lexi o bf 1/3 - 05
ju fler dessto roligare.

Nja hjärtljuden är inget pålitligt tecken på kön.

Hoppas du kommer trivas här!

Kram
 

Välkommen hit

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Jag vet inte hur det är med hjärtljuden, det sägs väl att det bara är skrock... men jag vet inte!
 

Välkommen

Skrivet av  Maria m Hampus 030322 + bf 19/3
kan inte annat än hålla med alla andra, skock.
 

Åhh, välkommen!

Skrivet av  Mia med Charlie [-03] + bf mars
Tror dock inte på skrocket med hjärtljudet för i så fall skulle min lille prins vara en tjej ;)
 

Artiklar från Familjeliv