Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ska till förlossningen idag

Skrivet av dotson
Igår fick jag fruktansvärt ont i ljumskarna och under magen, kunde knappt röra mig och kunde inte räta ut ryggen utan fick stå dubbelvikt. Idag var jag lite bättre men när jag kom till min bm för vanligt besök efter att ha suttit i bilen var det likadant. Har inte ont i fogarna utan mer i ljumskarna och i magen. Hon tog urinprov men det visade inget. Har ett ljumskbråck och risken är att något kommit i kläm så idag ska jag till förlossningsmottagningen för att kolla upp det. Är sjukskriven i en vecka och ska träffa läkaren på tisdag för att diskutera ev fortsatt sjukskrivning om det inte blir bättre. Usch, jag hade hoppats jobba fram till två veckor före bf, har inte riktigt råd att vara sjukskriven. Fast det är ju svårt att jobba om man bara kan gå dubbelvikt och ta små, små steg...
Svar på tråden: Ska till förlossningen idag

Usch då...

Skrivet av  Debbie v. 31+1
hoppas det inte är något allvarligt utan att det går över snabbt...

Lycka till på sjukhuset!!

*kram*
 

Kram till dig

Skrivet av  ÅsaL
Uj det låter tufft! Och självklart ska du vara sjukskriven om du inte kan gå!! Nu tar du det lugnt och vilar medan jag håller tummmarna för dig att allt går bra på hos farbror doktorn.
 

Stackare...

Skrivet av  Hanna bf 1/4
lät inget vidare. Du får rappotera vad de sa på förlossningen sedan.
Kram
 

Kram

Skrivet av  Mallaco med Lexi o bf 1/3 - 05
på dig. Hoppas du snart mår bättre.

Vila, vila, vila! Det är det bästa för båse dig och den lill*

Kram
 

Hoppas

Skrivet av  Jima bf 7/3
allt har gått bra!!

Många kramar
 

Oj!

Skrivet av  Maria m Leo +bf20/3
Det låter jättejobbigt! Hoppas besöket på förlossningen går bra och att det räcker med att du är hemma och vilar ett tag. Ska hålla tummar och tår för att det går bra för dig!!
 

Lät inget vidare

Skrivet av  Trillian bf 21/3
hoppas att allt gått bra idag.
 

Kram..

Skrivet av  Mamin m Pricken bf 13/3
Hoppas att allt går bra!
 

Du har säkert

Skrivet av  Norrvan BF 20/3
redan varit där nu, men jag skickar en "bli bättre" kram i allafall!
 

Tack för att ni tänkte på mig

Skrivet av  dotson
Det verkar vara mitt ljumskbråck som spökar. Får ta Alvedon för att stilla smärtan och vila ett tag. Förhoppningsvis så försvinner det om några dagar. Ska träffa läkaren nästa vecka för att diskutera ev fortsatt sjukskrivning men jag kommer åtminstone vara hemma till den 10 januari nu, sedan är det bara 4 veckor kvar att jobba så det ska jag väl klara av. Vill helst inte vara hemma nu och fram till bebisen kommer. Dels är det dyrt, dels blir jag nog uttråkad och kommer tillbringa mestatiden med att rota efter godis i skafferiet ;-)

Fick se bebisen igen för femte gången. Har blivit lite blasé så jag måste erkänna att jag knappt tittade på skärmen. Man ser ju inte heller så mycket nu när de är så stora. Allt var i varje fall bra med den lill* och det är ju huvudsaken.

*Kram*
 

Usch

Skrivet av  Singoalla m Lucas + bf 1/3
Det låter inte kul :-( Ta hand om dig!
 

Artiklar från Familjeliv