Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har jag oxå gjort det!

Skrivet av Alair

Jag och Älskling tog en runda under rean igår. Tänkte köpa någonting litet till lillgrisen.

Vi kände oss så bortkomna! Det var väldigt overkligt! Som om vi gjorde någonting förbjudet. Det var som om vi bara fejkade att vi ska ha barn! Men kassörskan reagerade inte ens när vi betalade, och varför skulle hon?? Men spännande var det i alla fall!

Berättade för min mamma idag att vi köpt minikläder. Hon blev, inte upprörd, men hon ifrågasatte det hela. Tyckte att det var jättetidigt. Så jag vågade inte berätta om allt vi köpt, utan sa bara att vi köpt en omlott-tröja.. Hon är kanske lite skrockfull, men jag tycker att det är dumt att oroa sig för sånt!

Kram på er alla! :o)
Svar på tråden: Nu har jag oxå gjort det!

Måste erkänna...

Skrivet av  Maria m Leo +bf20/3
att jag också köpt lite till "lilla my" som arbetsnamnet på maggen är! Slank in en snabbis efter tandläkarbesöket i måndags på HM´s rea i stan. Hittade ett par jättetuffa jeans och en tröja till sonen och så köpte jag en söt body i grönt med snobben i rosa och ett par randiga byxor till, i stl 68. Kändes jättekonstigt att köpa tjejgrejor, kändes som det skulle vara en present till någon annan...

Hmmm, jag vet det kankse är dumt att köpa något så långt innan. Men samtidigt så är ju knappast det värsta att ha babykläder hemma om det skulle hända barnet något. Jag tycker gott och väl vi kan unna oss att frossa lite i pyttekläder! Det är ju så himla kul :-)
 

Jag ska...

Skrivet av  MammaMia Ebba-02 & bf 8/3
..på rean imorgon och tänker köpa de första kläderna att ha med till BB då om jag hittar det jag söker.
Jag tycker att man ska njuta och köpa om man tycker det känns bra. Det blir ju inte mindre jobbigt om det händer något om man inte har handlat något.
Har även börjat måtta i sovrummet för att i slutet på januari ställa upp spjälsängen och skötbordet. Ska bli jättekul!!

Njut och shoppa. Speciellt nu när det är så bra priser.

Kram kram
 

Tycker inte

Skrivet av  Norrvan BF 20/3
alls det är tidigt! Köp på du. Det är väl jätte skönt att ordna det mesta innan bebisen kommer? Det är ju också ett sätt att förbereda sig mentalt på att det snart är dags. Du får träningsköpa lite i taget så det inte känns så overkligt längre *L*! Om det skulle hända något med min plutt skulle köpta saker vara det minsta jag tänkte på. Kram
 

tycker inte att..

Skrivet av  Jennytösa.bf 14/3. MA v12 i dec03

det är jättetidigt att köpa barnkläder nu!
herregud jag köpte nog första plagget efter första vul i vecka 9. Då kände jag att jag ville glädjas lite åt grav eftersom förra gick åt skogen i v12.
Vi köpte även barnvagn v20.

så inte är det tidigt att köpa kläder nu, tänk bebisen kan ju komma för tidigt o då är det bra att ha kläder!!

var rädd om dig! kul att du hittade lite sött till bebben!!

kramis Jennytösa v30
 

Artiklar från Familjeliv