Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur långt fram skall ni arbeta?

Skrivet av Freja m Albin + v.28
Ni som fortfarande jobbar; hur långt innan bf planerar ni att lämna jobbet? Förra gången jobbade jag heltid tills 1 månad innan bf och det kändes jättelagom. Denna gång vill jag gå hem...typ nu:O) Är det nån mer som känner som jag? Vill bara gå hemma och pyssla eller kolla på bebiskläder i affärer...Är det detta som kallas att "bygga bo"?:O)
Svar på tråden: Hur långt fram skall ni arbeta?

Typ 3 veckor innan bf

Skrivet av  ÅsaL
Jag ska sluta jobba den 17 februari, dvs nästan tre veckor innan bf. Men jag tror ju inte jag behöver vänta till bf för bebisens ankomst!
Dock är jag just nu osäker på om jag kommer KUNNA jobba så länge. Min bm är inte optimistisk, jag är inte optimistisk och sambon tror inte heller jag kommer jobba speciellt länge till. Denna smärtnivå funkar liksom inte.
 

ca 2 veckor innan

Skrivet av  Cissi m Elliot 11/03 +bf10/3
Jag hade tänkt jobba februari ut, men jag jobbar bara 50% eftersom jag fortfarnade är delvis föräldraledig med Elliot.
Jag hoppas bara att denna bebis går tiden ut så att jag får mina 2 veckor. Elliot var 1 vecka tidig...
 

1 månad innan bf (imt)

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
*
 

Februari

Skrivet av  Jima bf 7/3
ut, om det går.
Är beräknad till den 7/3, o Acke kom en vecka tidigt o Linn 3 veckor tidigt - så hela februari kanske är att ta i? Kanske blir det som Åsa, till den 17 istället...
Vill ju helst inte att vattnet ska gå vid skrivbordet - då blir nog mina kollegor lite nervösa! :)

Hej/Jill

Hej/Jill
 

Sista dagen på nyår!

Skrivet av  Kicki bf 3/3
Jag har fått min havandeskapspenning beviljad from 2 Januari. men jag har ju bara jobbat litegrann eftersom jag är föräldraledig men Jesper.
 

Hela tiden

Skrivet av  GBGKarinS
Min plan är att jobba tills vattnet går! ;)
Har hittills haft det nästan oförskämt lätt utan några besvär alls. Men man vet ju aldrig. Ni som slutar innan får ni havandeskapspenning då eller tar ni ut semester? Jag ska bara vara hemma med pyret halva tiden så de dagarna är heliga och de vill jag ej röra.
Karin.
 

Ingen havandeskapspenning..

Skrivet av  Freja m Albin + v.28
..utan jag får isåfall klara mig på uttag av intjänad semester samt föräldradagar som finns sparade efter Nr.1. Vill inte ta av föräldradagarna för bebisen, dom vill man ju spara på:O)
 

Jag kommer att

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
ta av föräldrarpenningen
 

2,5 veckor före bf

Skrivet av  dotson
Hoppas på det i varje fall.
 

4 - 5 veckor innan

Skrivet av  Lena BO
 

4 dagar före bf :-)...

Skrivet av  Clärchen
Har jag planerat i alla fall. På sätt och vis vore det förstås skönt att vara ledig men det känns också bra att jobba eftersom jag orkar det just nu. Boa låter härligt men jag skulle vilja boa nån annanstans än i vår lägenhet. Om vi hinner flytta kanske jag slutar jobba tidigare...
 

Har havandeskapspenning

Skrivet av  Norrvan BF 20/3
from 20/1. Har ett riskfyllt arbete stundtals. Får se om jag blir sjukskriven fram till dess. Ska till bm på måndag. Vill igentligen jobba tiden som är kvar men är extremt trött..
 

2 veckor innan bf (imt)

Skrivet av  Lena L, v 31
 

Slutar den 20 januari!

Skrivet av  Katta bf 27/3
Men egentligen går jag på mammaledighet den 6 februari, alltså ca 7 veckor före bf, men jag måste ta ut kvarvarande semester innan, därför slutar jag redan 20 jan. Hos oss kan man inte jobba längre, den lagstadgade mammaledigheten börjar 5-7 veckor före bf (5 för 1:a och 2:a barnet, 7 för 3:e osv...) och då har man full lön, så jag klagar inte. Det finns en hel del som är bättre i Sverige såklart, men just denna grejen är bättre här tycker jag. Det ska bli skönt att ha två hela månader ledigt och hinna fixa allt.
 

Slutar den 10/1...

Skrivet av  Mia med Charlie [-03] + bf 19/3
Jag har fått beviljat havandeskapspenning & går på ledighet redan den 10/1...
 

Artiklar från Familjeliv