Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Provade ut klänning idag + ULfråga

Skrivet av Alair

Min lillasyster gifter sig på lördag så jag var iväg och skulle prova ut klänning idag :o) Funderade på att göra det tidigare, men visste ju inte hur stor jag kommer att vara..

Det var ganska spännande faktiskt! Jag är inte van vid att få kläder omsydda till mig *ler*
Jag har normalt stl 36, men idag hade jag en stl 44 på mig som skulle sys in lite här o var o överallt för att magen ska få plats.
Himla smidigt att man kan göra så med en vanlig klänning. Då kan man ju få en man vill ha utan att det är en särskild mamma-variant :o)

Sen tänkte vi springa förbi o kolla in lite vagnar, men klänningen tog för lång tid så Älskling var tvungen att åka till jobbet.

Jag vill oxå göra tillväxtUL förresten, men jag vet inte vad bm säger om det. Hon är lite tråkig och opersonlig sådär.. Men jag tror att lillgrisen är ganska stor för sin tid.

Kan ULmätningen bli fel? Den "stora" man gjorde alltså. De fick det till att jag var 15+0 då och blev flyttad från 26/2 till 13/3. Nu ligger jag ju på maxkurvan och undrar om det inte blir i februari ändå..

Hoppas att alla har haft en härlig nyårshelg!
Kram
Svar på tråden: Provade ut klänning idag + ULfråga

Hoppsan!

Skrivet av  Debbie v. 31+6
Det var ju en rätt rejäl flyttning av BF-datumet. En vecka hit eller dit är ju inte så mycket men två (drygt)....

Nåja, det visar sig... bebisen kommer när den är färdig (förhoppningsvis).

Kram och lycka till med klänningen!
 

Vad kul

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
med bröllop!
Jag kan mycket väl tänka mig att UL-mätningen blir fel i bland, det kan ju inte bara stämma alltid...
I bland så vet man ju exakt när bebisen blivit till - men ändå visar UL ett annat datum till exempel...

Oj, det var ju himla många dagar du blev flyttad!!
Du kanske kan be om ett UL till? Du kan ju alltid fråga...

*kram*
 

klänning

Skrivet av  Cissi m elliot 0311 +bf10/3
jag ska också på bröllop, och har jagat långklänning. Hittade ingen mamma-klänning - de såg ut som tält!
Nu har jag börjat sy en i stället, men eftersom mina kunskaper inom sömnad är minst sagt begränsade så får vi se hur det blir....Bra att veta då att man kan ta en 44:a och sy in!
 

Artiklar från Familjeliv