Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen mentalt redo för en tjej!!

Skrivet av ÅsaL
Idag släppte faktiskt spärren jag haft nu i 8 månader om att jag inte vill ha en dotter. En dotter känns nu helt ok och som ett minst lika bra alternativ som en son.
Rätt hemska känslor att ha, men nu är tvekan över!!
Svar på tråden: Äntligen mentalt redo för en tjej!!

Åh vad skönt!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Jag förstår dina känslor helt och hållet!

För mig var det lite samma sak då jag väntade Mathilda. Jag var hela tiden inställd på en tjej och att få en kille fanns inte i min värld... Men mot slutet började jag ställa mig in på att det faktiskt kunde bli en kille, och att jag inte fick bli besviken då.... Det var skönt när man började tänka i nya banor, men det blev ändå en tjej.

*kram*
 

Ja det är ju lite hemskt att erkänna

Skrivet av  ÅsaL
men jag tror att det är rätt vanliga känslor.
 

vad skönt

Skrivet av  texas
att du känner så. Det är jobbigt när man är inställd på ett visst kön och man vet att besvikelsen lurar runt hörnet om det skulle bli den andra sorten. Egentligen ska man ju bara vara glad för vad det än blir, men själv har jag nog också alltid sett mig som pojkmamma. Nu är ju det här troligen en tjej, men det tog ett tag att smälta, faktiskt. Det är ju förstås kul med en av varje, men jag hade varit lika glad för en påg till.

Å andra sidan, just nu får det gärna vara en älgbebis, bara jag slipper den jättestora magen och halsbrännan och de svullna fötterna och... :D
 

Åh!

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Det vore coolt om du fick en älgbebis.... *skrattar*
Jag har hört talas om gravida som drömmer om att dom föder hundvalpar och kattungar och sånt, men älgbebis... Det har jag aldrig hört!

*kram*
 

Haha!!

Skrivet av  ÅsaL
En älgbebis hade ju varit nåt :-) Men jag måste säga att jag förstår känslan!
 

Artiklar från Familjeliv