Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon som är vaken?

Skrivet av Malin_E ....BF 24/3
Har stora problem med att kunna somna. Har förvärkar hela tiden, blir snart tokig!
Svar på tråden: Någon som är vaken?

Jag

Skrivet av  Trillian bf 21/3
har inga förvärkar men jag är nästan alltid vaken till 00-01 ändå.
Låter ju inget vidare att ha ont så där. har du inga värktabletter som hjälper?
 

Nope.

Skrivet av  Malin_E ....BF 24/3
Kan inte ligga på något håll heller. Ringde BM, men hon svarade att det kan vara så ibland och att det ända jag kan göra är att vila..En enkel sak efterssom jag inte kan ligga ner knappt.. Ska dock dit på fredag på kontroll. Hoppas få bättre hjälp då.
 

varma bad då

Skrivet av  Trillian bf 21/3
eller att duscha varmt? Det brukar ju hjälpa lite iaf.
 

det...

Skrivet av  Malin_E ....BF 24/3
låter som en underbar idé...Tänkte inte på det.. Ska prova det på en gång.
Tack för rådet.
KRAM!!!
 

Börjar på ny rad...

Skrivet av  Trillian bf 21/3
jag hade mycket problem med ryggen förr om åren (låter som om jag är jättegammal;)) och då brukade jag lägga mig i ett varmt bad. Det hjälper musklerna att slappna av och på mig har det funkat som smärtlindring en stund... det håller ju inte i sig någon evighet tyvärr.
 

Är också vaken

Skrivet av  Hella m Hanna, *Julia* och bf 29/3
Men mitt problem är en snarkande make. Det går ju inte att få stopp på honom. Vad göra? Buttar jag över honom i sidoläge så är han ju ändå tillbaka på rygg och snarkar efter några minuter. Kan inte slappna av med de där snarkningarna!!

Men du, har du provat med vetekudde. Om det sägs att varma bad eller en varm dusch kan funka så kanske en varm vetekudde kan göra tricket också. Kanske litet mindre ansträngande att prova så här på natten.

Hoppas det blir bättre för dig och att du kan somna snart.
 

Samma här!

Skrivet av  Katta bf 27/3
Min sambo snarkar också till och från, och det är omöjligt att slappna av själv då, särskilt nu då jag är gravid. Har sovit jättedåligt de senaste nätterna p g a detta och inte blir saken bättre av att dottern kommer traskande till vår säng ibland...hon är 7 år och säger sig ha mardrömmar så jag kan inte annat än ta emot henne. Förra natten fick sambon dock lägga sig i sonens rum för jag stod inte ut, och efter det sov jag bra. Jaja, mycket ska man stå ut med! Nu ska JAG gå och lägga mig i alla fall och hoppas jag somnar innan sambon kommer i säng, han sitter framför sin dator nu och lägger sig sällan före 1-tiden.
 

Godnatt

Skrivet av  Hella m Hanna, *Julia* och bf 29/3
Och ja, du har rätt, det gäller att somna först. Tyvärr lade han sig supertidigt ikväll...

Godnatt och sov så gott.
 

Artiklar från Familjeliv