Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad ska bäbisen heta?

Skrivet av Helena, bf 5/3
Har ni bestämt ännu?

Vi har långt ifrån bestämt och det känns som om vi aldrig kommer att komma överens. Suck! Å andra sidan bestämde vi dotterns namn dagen innan hon föddes, så än är det ju ingen panik.

Svar på tråden: Vad ska bäbisen heta?

Vi

Skrivet av  Qanna
får en Lukas men ingen aning om tjejnamn. Jag är så trött på att det inte är Lasse och jag som bestämmer utan hela släkten (min pappa är värst...) ska lägga sig i. *suck*
 

Om det blir en tjej

Skrivet av  Lena BO
Sa blir det nog Wendy, bada ar overens, tack o lov. Plusatt vi har nagra reserver
Om det blir en kille sa har vi svarare. Inget kanns.....ratt.
Sa jag hoppas jag far en tjej da.

kram
 

Vi har..

Skrivet av  Anneli m. *Nathalie* och bf 11/3
.. tänkt oss Emelie eller Rasmus.
Vi funderar på att stava Rasmus med "z"; Razmus.. Fast jag vet inte...

Just nu är det i alla fall de 2 namnen som gäller :-)
 

Vi är klara

Skrivet av  ÅsaL
Vi har arbetsnamnen klara sen får vi se om det stämmer när h*n väl kommit ut. Mellannamnen håller vi på slipar lite på. Men det blir troligtvis en:
AGNES Lisa Mikaela eller VALTER Erik August (tilltalsnamnen först i stor text)
 

För oss blir det nog

Skrivet av  Plast, bf 20/3
en Elmo. Slipar lite på "alternativnamn" om han inte ser ut som en Elmo och mellannamn, men om det blir en liten tjej har vi stora problem...
 

Våra namn:

Skrivet av  Jenny-78 med Gustav 22/1-03 + bf 24/3-05
Om vi får en flicka ska hon heta Clara, och blir det en lillebror så vill vi ge honom namnet Vilmer.

Tycker båda namnen passar bra ihop med Gustav, som storebrorsan heter.

Andranamnen har vi inte tänkt ut, det spånar vi fortfarande på! :)

 

Hyfsat överens

Skrivet av  Alair

Tjejnamnet är bokat! Ella. Men Mia är fint oxå.
Killnamn är värre. Jag vill Liam eller William, Han vill Erik.
 

egen kär

Skrivet av  ~M m bf 28/2~
Mia är ett himla fint namn tycker jag också :-)

~Mia
 

En liten grejj bara..

Skrivet av  Alair

En av Älsklings stora kärlekar heter Mia.
Jag tycker jättemycket om namnet. Men hon (och säkert alla andra som känner dem båda) kommer säkert tro att det är efter henne. Vilket det inte är..

Men i och för sig.. ska man tänka på sånt, så har man inga namn att välja på alls till slut *skrattar*
 

känner igen problemet!

Skrivet av  Plast, bf 20/3
Mitt favoritnamn är tyvärr upptaget av sambons ex, hon var hans första kärlek och allt så det känns verkligen som att han och alla som känner henne och honom skulle tro att det är han som valt det för att han fortfarande är kär i henne eller så... Namnet är Alma, det betyder "själ" på spanska.... så vackert.
men helt omöjligt!
 

Inte helt överens

Skrivet av  maiasaurus bf 4/3
Vi vet ju att vi väntar en pojke, så det borde göra det enklare och jag, pappan och blivande storasyster är överens. Men storebror är helt insnöad på ett helt annat namn och blir skitsur när vi säger ngt annat. Suck...

Så långt som till andranamn har vi inte kommit heller.
 

Ja du

Skrivet av  ~M m bf 28/2~
det är en svår fråga.....
Jag har ett toppen förslag tycker jag men min sambo är lite tveksam så jag håller på att bearbetar honom. Vi tror/vet att det blir en flicka men jag tycker att det är svårare med flicknamn.
 

Tilltalsnamnet

Skrivet av  Trillian bf 21/3
är vi klara med, däremot har vi inget andranamn än. Vi vill båda att det ska flyta bra ihop med både tilltalsnamnet och efternamnet.

Om det mot förmodan bli en tös så har vi både tilltalsnamn och andranamn färdiga...

Sen får man ju hoppas att namnen man vill ha pasar ihop med personen som kommer ut ;)
 

Nästan bestämt.

Skrivet av  Cilla m Alex & Liam, bf 11/3
Killnamn har Alex bestämt och tjejnamn har vi ett par förslag..
 

Ingen aning ännu...

Skrivet av  Katta bf 27/3
och varje förslag jag har förkastar sambon, utan att själv komma med egna. Så tips mottages tacksamt! Det är en flicka, och det måste vara ett enkelt, ganska kort namn som lätt uttalas för både svenskar och fransmän! Jag vill helst att det slutar på a (heter Katarina själv, och dottern heter Clara) men det är inte uteslutet med andra alternativ.
 

Jag gillar..

Skrivet av  Alair

.. Ella. Det är iaf vad vi har tänkt oss.
Det funkar väl för fransmän oxå?
 

Vi vet

Skrivet av  Elina m Julia, Albin o *Max* + bf 2/3
ju att det blir en kille. Det lutar åt OLIVER Carl Theodor. Men även Ludvig och Noel känns bra..
 

Lustigt =)

Skrivet av  Kattis bf 31/3
De namn vi funderar över är;
* Oliwer, Noel eller Isaac
* Elina eller Filippa

Vi väntar tvillingar så det krävs ett par extra namn så vi är garderade! *ler*

Elina är mitt favvo just nu, har du det som tilltalsnamn eller är det en förkortning av något?
 

trodde vi visste ett tag

Skrivet av  jenny med samuel o lillebror 30/3
men nu velar jag igen.
Vi är ju 99.9% säkra på att det är en pojke.
Först var vi inne på David men det har vi helt skippat nu. Sen kom vi överens om Nicolai och det var det enda sambon gillade men nu börjar jag ändra mig.
hade det varit en flicka hade det varit lättare, då hade det blivit Tuva eller Nora
 

ingen aning än..

Skrivet av  Jennytösa.bf 14/3.Tidigare MA v12 dec03
här är det verkligen ingen aning om vad vi ska ha för namn.

ok blir det en flicka blir det troligtvis linnea antingen som tilltalsnamn eller andranamn eftersom jag heter detta i andranamn och min sambo är från småland ursprungligen o där är den landskapsblomma..:-)

Men annars har vi ingen aning.
Har funderat lite på william om det blir en kille.

Men vi tar nog det sen när den väl är född.. Det kanske inte alls ser ut som en linnea!

Kramar Jennytösa
 

inte helt klart ännu

Skrivet av  jenny med Kisen -03 + bf 30/3
När Kisen föddes tog det över en månad innan han fick sitt namn (Petter), vi hade ett annat namn åt honom innan han föddes, men så när han kom ut så passade det inte alls.

Den här gången är vi ganska överens om Nella eller Nanna om det blir en tjej, men vi tror ju att det blir en kille till och vi har inte kommit på något bra pojknamn ännu, vi får se vem det är som tittar ut.
 

Artiklar från Familjeliv