Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny enkat, har inge\' att gora pa jobbet

Skrivet av Lena BO
Nu ar det dags igen. Sorry tjejer, men jag ar bara sa uttrakad har pa jobbet.

1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?

5) Sover du bra?

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?

Tjingeling!
Svar på tråden: Ny enkat, har inge\' att gora pa jobbet

Lena BO svarar sjalv

Skrivet av  Lena BO
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
==> Nej, det var en liten olyckshandelse. Chock forst, men sen blev vi glada

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
==> Lite stressad, men bara ibland. Har en del grejor sen Kate och det ar ju 2 1/2 manad kvar for mig

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
==> Tyvarr inte. Skulle vilja men ar for ....LAT!

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
==> Ar inte arg langre. Inte sarskilt ledsen heller. Nojd men otalig. Kanner mig stor och otymplig

5) Sover du bra?
==> Nej, asdaligt! Kissar runt 6 ggr/natt och vaknar darimellan ibland ocksa nar bebisen ror sig

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
Ja, jag jobbar och ska jobba fram till 11 Feb, 5 veckar innan beraknat datum
 

Jenny svarar!

Skrivet av  Jenny-78 med Gustav 22/1-03 + bf 24/3-05
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?

-Nix, inte helt planerad! Vi tänkte mer "händer det så händer det", och det hände... Efter bara tre veckor var vi gravida! En aning tidigare än vi tänkt!!!

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?

-Vi har allt redan efter storebror, så jag är inte ett dugg stressad! :)

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?

-Försöker röra på mig så mycket jag hinner. Jobbar på kontor = sitter stilla hela dagen. På kvällen är det mer rörelse, med en 2-åring hemma! Vi brukar gå ut och gå ett par kvällar i veckan, efter Gustav fått välling, så somnar han i vagnen och vi får en skön promenad! Det är allt!

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?

-Bara bra! Mest som vanligt, tycker jag!

5) Sover du bra?

-Ja, inga problem! Har dock fått lägga några kunnar i fotändan på sängen för att benen ska komma upp, börjar samla lite vatten. :(

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?

-Jag jobbar heltid, och kommer tat jobba februari månad ut! Sen går jag hem och vilar innan bebben kommer! :)
 

En till som har lugnt på jobbet

Skrivet av  ~M m bf 28/2~
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
~Ja, det blev bäbis på första försöket!!

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
~Jag känner mig kanske lite stressad över att jag inte köpt ngt nytt till bäbis men vi har det mesta från tidigare. Men det är ett tag kvar innan den lilla tittar ut så det hinns nog med.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
~Skulle vilja röra på mig mer men har varken ork eller tid just nu.

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
~Bra :-)

5) Sover du bra?
~Vissa nätter uselt men inatt sov jag bra. Har känningar av mina fogar samt att jag varit förkyld en längre tid.

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
~Jobbar för fullt och har tänkt jobba till den 17/2 om det går.

~Mia
 

Hanna svarar

Skrivet av  Hanna bf 1/4
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur länge försökte ni innan ni fick till det?
Ja, och det tog sig på första försöket. Har nog väldigt lätt att bli gravid, för alla tre gångerna har det tagit sig med en gång (plus att jag haft ett tidigt missfall emellan 1:an och 2:an)

2) Känner du dig trygg/nöjd med situationen just nu, har du nog med grejor och kläder till bebisen eller börjar du kanna dig stressad?
Börjar vara rätt nöjd, klädnivån är hög så länge det blir en pojk till. Blir det en flicka blir det till att stor handla...*ler*.

3) Motionerar du, är du nöjd med hur mycket du rör dig?
Nej, är ju ordinerad vila, så motion får jag när vi handlar mat.

4) Hur är ditt humör, din sinnestämning just nu?
Upp och ner, lätt gråten men annars på rätt bra humör.

5) Sover du bra?
Knappast, kisspauser och så de eviga sammandragningarna.

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur länge till tänker du jobba?
Nepp...
 

Cilla svarar:

Skrivet av  Cilla m Alex & Liam, bf 11/3
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
*Det här är en liten OUPS ;)

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
*Trygg och nöjd ja, har allt men det kliar i fingrarna när jag tittar på bebiskläder..

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
*Inte nöjd, promenerar varje dag men önskar jag orkade mer

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
*Labil är jag, humöret skiftar på en hundradels sekund :(

5) Sover du bra?
*Nej, måste på toa 2-3 ggr/natt

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
*Ja, tänker jobba så länge jag kan
 

Paula svarar

Skrivet av  Paula bf 23/3
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
Jepp, två-tre månader tog det.

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
känner mig lugn, har det mesta sen tidigare.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
För tillfället blir det ca 4 st 15-minuters promenader med hunden per dag eftersom sambon är bortrest. i vanliga fall går jag 1 eller 2 hundpromenader om dagen...inga jättelånga då jag börjar känna mig så stel och otymplig och inte heller kan gå i det tempot som jag är van vid...vid förra graviditeten gick jag 5 km promenader ända fram till födseln, men det orkar jag inte denna gången :-(

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
Bra, fast jag har dåligt samvete för att jag surfar istället för att plugga..

5) Sover du bra?
Jadå särskilt dom senaste nätterna då jag varit hemma själv och "sluppit" trängas med sambon och dottern i sängen

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
Pluggar till civilekonom och kommer att fortsätta fram till födseln om inget oväntat inträffar.
 

Annas svar

Skrivet av  Anna USA, BF 16/3
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
¤¤ Planerad. Gick fort. Första försöket...

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
¤¤ Känner mig trygg. Behöver komplettera med en del som t.ex barnvagn och bilstol. Ska fixas till helgen.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
¤¤ Många promenader, yoga en gång i veckan, golf sporadiskt. Jag är nöjd med motionen.

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
¤¤ Jag mår toppen! Längtar efter lill-bebis!

5) Sover du bra?
¤¤ Hyfsat. Kuddar till hjälp. Uppe och kissar ett par gånger varje natt. Somnar om direkt.

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
¤¤ Nej.
 

Trillinas svar

Skrivet av  Trillian bf 21/3
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
-- ja, ett halvår ungefär... den här gången.

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
-- jag är nog ganska tillfreds med tillvaron just nu. Det har lugnat ner sig och vi har allt vi behöver... förutom vagnen som inte kommit än och spjälsängen som svärfar bygger.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
-- motionerar? vad är det? går det att äta?

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
-- just nu har jag lite dåligt samvete... :(

5) Sover du bra?
-- njae, det kan jag väl inte påstå. Vissa nätter jättebra, andra uselt men för det mesta så befinner det sig mitt emellan.

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
-- nej, sjukskriven
 

chrisma svarar

Skrivet av  chrisma bf26/2
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?

Det gick med en gång som vi försökte.

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?

Jag tror vi har koll på det mesta.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?

Rör mig för lite, mest för pga tidsbrist.

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?

Ganska bra! Ska snart ta helg och åka och hämta stumpan på dagis.

5) Sover du bra?

Nej, drömmer konstiga saker, fast jag kommer inte riktigt ihåg vad...

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?

Jobbar fram till 2v innan bf, dvs 5 veckor till efter den här. Det känns bra.
 

Maria m Leo svarar

Skrivet av  Maria m Leo +bf20/3
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
Nja, vi hade ju tänkt ett syskon till Leo inom en ganska snar framtid men att det skulle gå så fort som det gjorde trodde vi inte! Leo var 9 månader när jag testade positivt.

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
Jag känner lite både och. Stressad över hur det kommer att bli med två småttingar hemma, hur vi ska orka med. Känner mig lite stressad över att hitta en syskonvagn, tänkte ju köpa begagnat därför är det ju lite svårt att veta vilket utbud som är tillgängligt. Nytt babyskydd och ny säng till Leo är väl det enda andra som måste fixas i förväg. För övrigt känner jag mig ganska lugn...

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
Tränade på gym 2 ggr i veckan till v 24 men nu är det bara promenader som gäller. Det brukar bli en promenad varje dag för det mesta så jag är nog ganska nöjd med det.

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
Bra för det mesta men jag märker att jag har lite kortare stubin än vanligt ibland. Kan lättare börja gråta också.

5) Sover du bra?
Ja oftast.

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
Nej, mammaledig.
 

Katta svarar

Skrivet av  Katta bf 27/3
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
Nej, den var inte planerad. Jag hade slut på minipillerna som jag åt sen ett halvår, och hade inte hunnit gå och få nytt recept...slarvade en gång och så var bebis där. Men jag har alltid velat ha tre barn så jag hade kanske nån slags inre önskan inbillar jag mig. Det var sambon som tyckte det räckte med två barn, men även han blev glad när nyheten smält in ordentligt!

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
Jag känner mig väl ganska lugn i det hela, har inte alla grejor som behövs visserligen, men har ju tid på mig att fixa allt s a s.


3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
Oj, vad är motion liksom?! Nej, jag rör mig inte så mycket i vanliga fall heller, och nu börjar det ju bli lite tungt. Men har gått upp "lagom" i vikt hittills så jag oroar mig inte direkt.

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
Ganska bra tror jag väl, lite ups and downs såklart, men känner mig ganska tillfreds med situationen, fast vill gärna att tiden går lite fortare nu, är så trött på årstiden och vill att det ska vara mars NU!

5) Sover du bra?
Nej, inget vidare den senaste tiden. Dock inte beroende på bebisen, för den är oftast lugn på natten, men jag vaknar ändå ofta, ligger och vänder och vrider mig och har inte känslan av att ha sovit tillräckligt på mornarna. Men har läst nånstans att det hör till, att kropp och själ förbereder sig på vad som komma skall.

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
Ja, jag jobbar ännu, men sista dagen närmar sig, den 20 januari är det slut på ett långt tag!
 

Singoalla svarar

Skrivet av  Singoalla m Lucas + bf 1/3
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det? *Ja, det tog på andra försöket

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad? * Jag känner mig rätt nöjd, har ju fortfarande allt från Lucas tid som bebis framme

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig? *Nej, nej man borde röra på sig mer men men..

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
* Bra men lite sliten då Lucas har sovit dåligt på sistone
5) Sover du bra?
*Se ovanstående ...
6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba? * Fortfarande mammaledig med Lucas

 

Sofia svarar

Skrivet av  Sofia bf 23/3
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
~Ja den är planerad och det behövdes inget försök utan h*n kom till direkt.

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
~Jag är inte ett dugg stressad. Jag är trygg och nöjd.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
~Jag önskar jag hade orkat röra mig mer men det gör så ont i fogarna . men jag försöker iaf.

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
~Som vanligt mkt bra.

5) Sover du bra?
¨Ja när jag väl somnat så sover jag.

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
~Nej jag har jullov . Men den 17 jan börjar jag skolan igen.

 

Debbiesvar:

Skrivet av  Debbie v. 32+1
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
**Jo, planerad var kotten. Efter ett utomkvedshavandeskap hösten -03 så ville jag inget annat än att bli gravid igen. Det tog nästan åtta månader innan det tog sig...

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
**Nja, helt trygg känner jag mig inte. Om sanningen ska fram är jag stressad så jag gråter idag. Prylarna är inte det viktigaste utan plötsligt ska sovrummet renoveras och vi vet inte vad vi ska ha för färg, stil, etc... Vill inte göra ett halvdant jobb men gör vi ingenting nu så får varken vagga eller spjälsäng plats. Dessutom har vi fått idétorka vad gäller namn.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
**Jag motionerar så mycket kroppen orkar med. Sen foglossningen kom har det blivit betydligt mindre men jag känner att jag måste ut i luften en stund var dag (om det inte regnar!). Jag önskar att jag hade kunnat träna på gymmet men det får bli först efteråt. Längtar sååå efter träningen!

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
** Jag är som sagt lite stressad just nu och det gör mig lite nedstämd. Jag längtar efter bebis men har inte den där "redo-känslan" ännu och det är mindre än 8 veckor kvar till beräknat datum...

5) Sover du bra?
**Ja, det gör jag. Mycket bättre än när jag väntade dottern och kunde vara uppe till fem om mornarna för att jag inte kunde sova.. Brukar försöka lägga mig med dottern på eftermiddagen också så då blir det två timmar sömn där också.

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
**Över jul och nyår är jag arbetslös men från och med nästa vecka pluggar jag på distans. Jag ska plugga hela tiden. Troligtvis fortsätter jag med det även när bebisen är född också...
 

Clärchen... har jobbat hemma idag

Skrivet av  Clärchen
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
Inte direkt...

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
Är lite stressad över att vi inte har hittat nåt hus än, är lite tveksam på var vi ska få plats med bebisgrejerna här, trots att vi har en trea, annars känns det lugnt.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
INTE nöjd... Har inte tid/ork...

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
Varierande: trött, glad, lättrörd...

5) Sover du bra?
Till och från. Vaknar ibland om nätterna och det går inte alltid att somna om...

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
Jepp, heltid. Ska försöka jobba så länge som möjligt. Vill inte gå hemma och bara tänka på bebisen. Då blir jag nog nojig.
 

ÅsaL svarar (fast jag är hemma o är sjukledig)

Skrivet av  ÅsaL
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
* Ja, fast vi hade inte mer än bestämt oss för att börja försöka förrän plutten låg i magen. Mao första försöket (som inte ens var seriöst *L*). Lite tur! Ludvig tog 5 månader innan han blev till

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
* Situationen är jag trygg med. Lite otrygg med byggandet men försöker lägga över ansvaret på sambon. (Svårt för en kontrollfreak som mig)

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
* Nej, brukar ta dagliga promenader men även dom är lidande nu pga foglossning

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
* Har så förbannat ont att det avspeglar sig tyvärr i mitt humör. Känns som jag sitter i en svart liten låda och är ful medan alla andra har roligt oh är snygga och inte ser eller hör mig.

5) Sover du bra?
* Nej, återigen foglossningen. Dock blivit bättre sen jag fick smärtstillande.

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
* Ja, sjukskriven på halvtid och hade planerat vara så fram till 17 februari men börjar vackla när man ser hur bra man mår som heltidsjukskriven. Försöker ett tag till dock
 

Alair svarar efter en shoppingrunda på stan

Skrivet av  Alair

1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
:: Ja, den var planerad, fick till det på 3e försöket!

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
:: Hyfsat trygg med situationen. Kanske eventuellt lite stressad vad gäller barnvagn och skötbord.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
:: Jag går på väntabarnvattengympa, men annars rör jag på mig lite mindre än vad jag egentligen hade velat.

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
:: Trött, men annars jättebra :o)

5) Sover du bra?
:: Inatt var första natten på.. ja.. evigheter som jag sov 6 timmar i sträck. Superskönt! Annars sover jag jättedåligt. Vet inte varför det var så bra inatt, men jag klagar inte! :o)

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
:: Nej, jag har pluggat i höst. Kanske fortsätter jag 2-3 månader till. Beror på hur jag orkar.
 

Arwens svar

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det? På sätt och vis eftersom vi försökt i 6 år och är ofrivilligt barnlösa men det blev ju en överaskning ändå eftersom det är en spontangraviditet och alla säger att det är omöjligt men bevisligen är det ju inte sant eftersom jag har en liten bebbe i magen.

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad? Rätt nöjd känner jag mig fast vi inte har alla grejor, har gjort en lista och det är inte mycket som är förbockat men vi hinner nog och hinner vi inte så fixar vi det sen.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig? Nej, jag försöker dock vara ut och gå en liten sväng varje dag för jag blir så konstig i knoppen annars och min rygg blir inte bättre av att jag slöar i soffan hela dagarn.

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu? Just nu är mitt humör riktigt bra men det pendalar hemskt ibland och stackars gubben hinner inte med.

5) Sover du bra? Vissa nätter, inte alla men jag sover alltid en timme på eftermiddan så jag känner mig rätt pigg för det mesta iallafall.

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
Nej, har varit hemma 1 månad och kommer att var hemma ända till BF.

kram
 

Sofie svarar

Skrivet av  Sofie och Ronja + Bf 28/3
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
***Ja, det tog på första försöket:)

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
***Jag börjar känna mig otålig! Nu vill jag att det snart ska vara slutet av mars. Vi har det mesta till bebisen är i princip bara babyskyddet som saknas och som vi måste ha i förväg och hygienarticklar har jag inte handlat något ännu.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
***Nej och nej, jag prommenerar varje dag men behöver och vill röra mer på mig har kollat in det närmaste badhuset idag. Tanken är att jag ska vattenjympa en kväll i veckan och bada med dottern en dag i veckan.

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
***Sådär, känner mig glad men har lätt till tårarna:)

5) Sover du bra?
***Ja faktiskt

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba
***Nej är hemma med min stora tjej
 

Lotta bf 3/3 svarar:

Skrivet av  Lotta bf 3/3
) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
Jätteplanerad, vi har försökt att bli med barn i nära fem år. Missfall förra året :(

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
Nej jag har koll på det mesta även om jag inte ordnat med allt praktiskt. Vet av vem jag ska låna, vad som ska köpas, en del är beställt och ska bara levereras

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
Önskar att min rygg ville vara med på mer aktiviteter men det är mest när jag är ledig och utvilad som jag ger mig ut på promenader och gör lite övningar hemma. Har fryst gymkortet för ganska länge sedan

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
Förväntansfull, ivrig, orolig ibland(tjejen sitter i säte förtillfället)

5) Sover du bra?
Uruselt. Är det inte ryggen så är det toabesök, kramp i vader, avdomnade armar mm mm

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
Har planerat att jobba heltid fram till ca 1 1/2 v innan bf
 

Sandra svarar

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
- Ja! Vi jobbade inte så aktivt, men det tog ungefär 1,5 år från det att jag slutade med p-piller.

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
- Känner mig trygg & nöjd än så länge.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
- Nej, inget alls. Skulle gärna rört mig mera - men foglossningen säger ifrån.

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
- Jodå, helt okej. Så himla trött bara....

5) Sover du bra?
- Nej. Kissnödig, ont, vill sova på mage, dotter som bråkar på nätterna :(

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
- Ja, jobbar februari ut.
 

Madeleine svarar...

Skrivet av  Madeleine med 2 knoddar -99,-03 (BF7/3-05)
1) Var denna graviditet planerad? Om ja, hur lange forsokte ni innan ni fick till det?
===> Ja den var planerad. Tog ut spiralen 1/4-04 och blev gravid på ägglossningen som var efter mensen (26/5-04).....ca 1 1/2 månad då ungefär.

2) Kanner du dig trygg/nojd med situationen just nu, har du nog med grejor och klader till bebisen eller borjar du kanna dig stressad?
===> Har sparat alla kläder o prylar från dom andra barnen + att jag fått massor genom åren som jag tatt reda på. Känner bara lite stress över att vi behöver en tvilling/syskonvagn, men vill inte betala hutlösa summor för en.

3) Motionerar du, ar du nojd med hur mycket du ror dig?
===> Nej inte ett dugg. Vill kunna ta promenader men ryggen sätter lite stopp för det.

4) Hur ar ditt humor, din sinnestamning just nu?
===> Ja vad ska man svara på det? Jag är sjukskriven för depression. Vissa dagar mår jag bra o andra är jag låg som tröskeln.

5) Sover du bra?
===> Nej! Blir väckt av bebben, halsbränna, maken, dom andra barnen ibland och ryggvärk.

6) Jobbar du fortfarande? Om ja, hur lange till tanker du jobba?
===> Nej är sjukskriven fram tills bebben är född. Var arbetslös innan.
 

Artiklar från Familjeliv