Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag längtar efter min bebbe ....

Skrivet av Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
sitter här själv eftersom gubben jobbar och har som vanligt sista veckan ont i vänster sida under revbenen och blev så bebbesjuk så det är inte klokt :) Var tvungen att sniffa lite på alla bebbekläder jag har i lådan och klämma lite på dom yttepyttesmå blöjorna men jag kan ju inte påstå att längtan blev mindre av det precis, snarare tvärtom. Är det ingen som har en fjärr så vi kan snabbspola ett par veckor iallafall.

Har 78 dar kvar till BF och går in i v 30 imorrn (29+0) och det är egentligen inte alls långt men det känns långt när det här bebbesuget kommer.

Önskade att vi fått köpa spjälisen idag men den har fortfarande inte kommit hem, är KU stoppad och kommer tidigast v 4 :( Annars kunde jag ha pysslat lite med den men kanske man ska göra iordning skötbordet istället. Nåt måste jag hittat på för rastlös är bara förnamnet för vad jag är just nu men nu har jag fått skriva av mig lite iallafall.

Kram och ha en trevlig kväll/natt
Svar på tråden: Jag längtar efter min bebbe ....

Jag med *suck*

Skrivet av  Trillian bf 21/3
men jag har inte sniffat på några bebiskläder. Det som är tvättat är inte torrt ännu (tvättades idag) och det som är otvättat.. ja, det går jag inte och sniffar på och det har maken dessutom lagt uppepå garderoben så att jag inte kommer åt.

Jag sa till honom idag faktiskt att jag vill spola fram några veckor, tills när bebben är här och allt är över och bra. Någonstans får man fiska upp lite tålamod. Vet bara inte varifrån.
 

har bara sniffat på en

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
body som är nytvättad, det andra sorterade jag upp och ska tvätt nästa vecka, sen har jag pillat på med skötbordet så just nu är mitt bebissug stillat ett tag.

Ja du har ju inte haft det så lätt heller så jag förstår att du längtar men vi får nog vara tålamodiga ett par veckor till men ibland vet jag inte riktigt var det tålamodet ska komma ifrån.

kram
 

Usch, vad jag velar...

Skrivet av  Mia med Charlie [aug-03] + bf 050319
Ena dagen vill jag ha bebben nu (gärna igår) & andra dagar så får det gärna vänta på sig litegrann. Har börjat fundera mycket på hur det ska gå tillsammans med min lille kille. Han kommer att vara ca 1½ år & ibland känns det som om han tar musten ur mig.

Hur ska det då gå när två stycken vill ha ens uppmärksamhet samtidigt? Min man arbetar såna konstiga tider så vissa dagar kommer jag att ha hela ansvaret för barnen själv. Dock så försöker han att hitta ett nytt arbete.

Idag gick jag & sonen upp vid 04.30 (observera det var han som ville inte jag) & sedan dess har dagen gått åt till att sysselsätta, bära, byta blöjor & åt att äta. Var såå trött att jag till slut somnade när han sov middag vilket gjorde att jag tog en power-napp på sisådär 2 timmar i mellan 15-17. Sen blev det till att laga mat igen.

Inte räckte det, för nu vid nattningen så råkade jag somna igen för att sedan gå upp då jag hade lite att fixa & *vips* så var man klarvaken.

Jag pendlar lite mellan hopp & förtvivlan. Vill ha bebben just nu men hur ska jag orka? Är det ingen annan som funderar på hur det kommer att bli. Vid min första graviditet så var jag sååå otålig & rastlös & ville att tiden skulle gå jättesnabbt men då gick tiden i snigelns fart. Nu när jag tvekar så rusar tiden förbi & jag känner att jag inte riktigt hinner med. Kanske blir det bättre nu när jag går på h-ledighet snart, då hinner jag tänka lite på mig själv förhoppningsvis.
 

Du är inte ensam!!

Skrivet av  ÅsaL
Jag längtar som en tok efter bebisen, men är samtidigt panikslagen hur jag ska hinna med två. Och är såå rädd för att min lille Ludde ska känna sig bortskuffad med bebis ankomst.
Sen längtar jag ännu mer efter att inte vara gravid mer.
Men du är inte ensam om dina tankar....
 

Det kan jag förstår

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
eftersom du och också Åsa redan har varsin liten kille hemma och jag funderar ibland hur jag ska orka och hinna med en liten så det är väl självklart att ni funderar på hur ni ska hinna med 2 små. Jag kan inte ens tänka mig så långt som att jag skulle ha 2 barn eftersom jag tror att vi bara kommer att få detta lilla barn om nu det inte ramlar en miljon över oss så att vi kan adoptera ett syskon.

Men det kommer nog att gå bra och just nu är bebissuget lungnat efter att jag pillat runt med skötbordet igår och sorterat bebbekläderna eftersom vi har en del som är aningens för stort så har jag lagt dom åt sidan för ett tag.

kram
 

Känner lite likadant

Skrivet av  Maria m Leo +bf20/3
som dig. Har ju också en son som är är 15 månader, så det blir ungefär samma åldersskillnad mellan våra barn. Visst längtar jag efter min nya bebis och jag är fruktansvärt less på att vara gravid!! Men det är ju fullt upp med ett så litet barn så jag fattar faktiskt inte riktigt HUR det ska funka med TVÅ!! Men det gör det väl på något sätt. Som tur är så ska min sambo vara pappaledig i 3 mån med Leo samtidigt som jag är hemma med nya bebisen. Det känns verkligen jätteskönt! Han har fö också lite konstiga arbetstider. Ibland börjar han 5 på morgonen och ibland jobbar han kvällar och helger.

Leo har dessutom varit jättestrulig med maten den sista tiden. Han vägrar äta nästan allt utom välling vissa dagar. Han är inte heller den knubbiga typen av bebis utan har alltid varit lång och smal. Det gör ju också att man känner sig stressad. Nu har vi till råga på allt varit magsjuka också och det blir ju inte aptiten bättre av direkt...

Usch vad gnälligt det här lät men jag kände att fick både sympati och kände igen mig i det du skrev. Men vi FIXAR det här!! Kram!
 

Förstår exakt..

Skrivet av  Mamin m Pricken bf 13/3
jag längtar också efter min. Har tvätta en del babykläder somligger och väntar i byrån. Sängen är monterad med inte bäddad å skötbordet likaså. Min stora dotter sa igår att nu får den ta och komma, jag längtar ju.. Å tänk det gör jag och sambon med.. Är i v 31 så det är ju inte så lång tid kvar.. Gick över 13 dar med dottern å det vill jag inte göra den här gången tack! Kram till er alla!

 

Inte jag!

Skrivet av  maiasaurus bf 4/3
Även om jag tycker det är väldigt jobbigt denna gång att vara gravid, så bävar jag ännu mer inför att bli 3-barnsmamma.
Framförallt är det sömnbristen jag fasar för. Käcka råd som "Passa på att vila själv när bebisen sover" och "Man anpassar sig" känns som ett stort HÅN.

Kommer troligen vara hemma med alla 3 under våren, eftersom vi flyttar och inte fått ny dagisplats. Hur vilar man då när bebben vilar? Har dessutom varit med om att orka mig sjuk, dvs det finns gränser även för en mamma.

Dvs även om det är jobbigt nu, så får jag ändå lite tid för mig själv än så länge.
 

Oj....

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
det låter lite kämpigt!
Hoppas att det löser sig för er!

*kram*
 

Längtar osså

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
massvis nu.... Skulle gärna spola fram tiden en bra bit nu!

*kram*

 

Artiklar från Familjeliv