Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

städning? * lessen*

Skrivet av chiquitan med my bf 21 / 3
hur har ni löst de.
här e det jag som plockar och dammar och sambon som damsuger och tårkar golv. ( sparar på min rygg ) men nu e det så att jag får så dåligt samvete när han damsuger. det ska ju jag göra. jag e ju arbetslös och bara går hemma.

någon mer än jag med dåligt samvete??
vill inte ha dåligt samvete. innan grav skötte jag hemmet fläckfritt. maby därför jag har dåligt samvete nu. jag känner mig som en dålig människa när jag bara tittar på.

var tvungen att skriva av mig lite.
ha det bra alla.. och klappa på magarna
Svar på tråden: städning? * lessen*

Passa på..

Skrivet av  *Mia m iza-02+ bebis v.29
och njut medans nån sköter hemmet=)
 

Det där dåliga samvetet...

Skrivet av  Sandra med Mathilda 010302 + bf 25/3
Att man inte bara kan släppa det och inse faktum... Man orkar inte lika mycket som vanligt.... Jag är precis likadan tyvärr, får jättedåligt samvete att jag inte orkar vara igång som vanligt...

Än så länge fixar jag att dammsuga och torka golv - men får då givetvis tokont sen... Dumt!

*kram*
 

Dåligt samvete

Skrivet av  maiasaurus bf 4/3
Vi har alltid delat ganska lika på hushållsarbetet, men nu får maken ta mer. Eftersom det är jag som får stå ut med det jobbiga att vara gravid så tycker jag att det är helt OK att även maken får känna på att det är jobbigare än vanligt nu.

Men däremot har jag JÄTTEdåligt samvete gentemot barnen. Att jag är trött och inte orkar. Det märks även på min mans humör att han är trött. Dvs vi är två som gnäller och skäller lite extra och tappar humöret på morgonen då t.ex påklädningen inte går fort nog. Inte orkar vi alltid hitta på så mkt kul på helgerna heller, knappt ringa till kompisar, varken egna eller barnens.

Att ha dåligt samvete är nog tyvärr ngt som kännetecknar en mamma.
 

Artiklar från Familjeliv