Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nån annan som har fått bofel?

Skrivet av Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
Igår städade jag bort allt julgrejs och och fixade all reklam och tidningar och gud vet allt som låg utspralat i hela lägenheten. Slängde en del döda blommor och sorterade lite i bokhyllan i köket.
Sen idag har jag städat köksskåpen och sorterat upp alla fryslådor som har legat huller om buller och slängt massor som vi inte har användning för och så har jag skrivit en matlista på sånt som jag ska göra och frysa in så vi har och äta när vi kommer hem från BB och inte orkar/hinner göra iordning käk.

Det här är inte jag, känner inte alls igen mig, jag är alldeles för slö för att pyssla med sånt här och gubben tycker det är jätteroligt. Det är ju över 2 månader kvar så vi kommer ju ha ett skinande rent hem innan det är dags och det kan ju vara tur det för sen så kommer det väl att förfalla på nån vecka bara.

Får också mer eller mindre panik när jag går förbi anslagstavlan och ser listan på grejor som vi måste ha, helst innan bebben, och det är typ 3 grejor strykna på den. Det är ju inte så mycket vi ska köpa men jag känner att jag skulle vilja ha det klart.

Nä nu vankas middag för jag är jättehungrig, vilket jag är typ hela tiden och sen så går det ner typ jättelite innan jag blir proppmätt så just nu känns det som om man inte gör annat än äter.

Ha en trevlig helg och kram till er och magarna.
Svar på tråden: Nån annan som har fått bofel?

Haha, du beskriver ju mig!

Skrivet av  ÅsaL
Jag har oxå boarkänslor till max och är hungrig men kan inte äta!

Det här med boandet känner jag igen sen förra gången. Helt plötsligt står jag bara inte ut med vårt grisiga hem och bara måste rensa lådor, skrubba lister o möblera om. Jag tror jag slängde en halvcontainer med skit dom sista två månaderna med Ludvig. Och även denna gång rensas och pysslas det i hemmet. Dock inte i samma nivå då jag har ondare i ryggen.

Trevligt att höra om fler sinnesförvirrade :-)
 

Det går upp och ner

Skrivet av  sussiesnus
Hej hej!
För mig är det bara att passa på de dagar när jag har lust att städa och dona hemma. För sedan går det vääääldigt lång tid till nästa gång.
 

Jag boar också!

Skrivet av  Helena, bf 5/3
Stökade också undan julen igår, plus att jag städade linneskåpet, dammade och damsög hela huset.

Fast värst kommer jag nog bli efter att jag slutat jobba - dvs de 2 sista veckorna innan bf, då man egentligen ska vila...;)
Så var det i alla fall när jag väntade Elin. Men vi ska flytta i april, så jag ska nog börja förbereda mycket i god tid.
 

Nåt såpass...

Skrivet av  Lena L, v 32
Samma här, helt mot min natur är jag sååååå pysslig hemma! Jag städar, jag fejar, jag fixar, jag donar... Långa listor som känns jätteviktiga att fixa innan bebis kommer (av typen ny skärm till vita lampan, MÅSTE köpa ny förlängningssladd till tv:n, måste beställa de där garderoberna NU etc.). Det blir finare och finare, får nästan ta kort för såhär fint lär det väl inte vara de närmaste 1,5 åren iallafall!

Och jobbet, kunde det kännas mer ointressant eller?
 

mitt problem är nog att

Skrivet av  Arwen4ever med Lilla E Bf 24/3
jag är sjukskriven och inte behöver tänka på jobbet, men å andra sidan är jag ju sjukskriven av en anledning, sammandragningar och foglossning och det hjälper ju inte att jag fejar runt som en dåre här hemma men jag är nog lite rastlös + boig så här kommer det vara så fint till bebben kommer för att sen rasa till värsta förfallet.

Och listor, vad är det för fel? jag hatar listor och skriver aldrig listor, nu har jag helt plötsligt 3 st A4 listor på anslagstavlan med grejor som ska köpas till bebben, vad som ska packas i BB-väskan + liten väska som gubben får hämta senare och en matlista på mat som ska lagas och frysas in, har till och med tvingat gubben att boka en helg då vi ska laga all mat och skrivit upp datumet på listan.
Jag har nog drabbats av akut bebissjuka :)

Hur länge till ska du jobba? och jag förstår att det är helt ointressant på jobbet och värre lär det väl bli.

kram
 

Artiklar från Familjeliv