Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan man få massager?

Skrivet av Babaria m Lilla Snutt 0308 +v33
Jag och mannen ska på spa i helgen och bara rå om varandra. Behöver jag säga att det ska bli såååå härligt?

I detta ingår också en halvkroppsmassage. Är det ok att få massage som höggravid? Har hört att vissa säger att det kan orsaka missfall i början, men hur är det nu? Och bara massören vet om det är det väl ok?

OM det är ok, hur gör man rent praktiskt? Jag kan ju knappast ligga på mage?
Svar på tråden: Kan man få massager?

massage ska det ju stå... imt

Skrivet av  Babaria m Lilla Snutt 0308 +v33
c
 

Speciell gravidmassage

Skrivet av  Lena L, v 33
De ska inte massera som vanligt, utan göra på lite speciellt sätt när du är gravid. Fråga massören om han/hon är kunnig först. Det finns isåfall speciella massagebord med ett stort hål för magen, annars går det ju inte!
 

Det behövs inget särskilt bord.

Skrivet av  MammaMia Ebba-02 & bf 8/3
Det går lika bra med det vanliga då man kan ligga på sidan. Jag har varit ett flertal tillfällen på massage då vi får det här på jobbet var 3:e vecka. Då ligger jag på sidan med kudde under huvud och mellan knäna. Efter halva tiden får jag vända mig. Det funkar alldeles utmärkt och är jätteskönt. De masserar inte lika kraftigt utan är mer inriktat på avslappning. Speciellt skönt är när de masserar vader och fötter. Men eftersom du har halvkropps massage kanske det inte ingår. Det går även att sitta hängande på en bakvänd stol mot massagebordet om det inte funkar att ligga på sidan. Men kolla med dem om deras kunskap. Har du tur kanske de har ett speciellt bord för gravida.
Kom ihåg bara att dricka mycket vatten efteråt då många slaggprodukter i kroppen frigörs.

Lycka till och ha det så skönt.

kram kram
 

Tack!

Skrivet av  Babaria m Lilla Snutt 0308 +v33
Det är nog just massage jag vill ha, så vi får hoppas att det ska gå att ordna.

Tack för svaren!
 

Artiklar från Familjeliv