Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

någon/några?

Skrivet av skånemamma

hej någon/några? (2004-07-08 14:49:36) + -

Är en 3-barnsmamma och gift sen 1 år tillbaka. Jag trivs väl med livet i det stora hela men jag saknar vänner. Har många gånger funderat på om det är mig det är fel på. Men hur kunde då min man falla så pladask för mig?

Jag går ofta till öppna förskolan, men det blir mest för barnens skull. Visst pratar jag med andra där, men det leder aldrig till mer kontakt än så.

Är även med i en mammagrupp sen mitt 3:dje barn föddes. Men nu har några grupperat sig och då passar väl inte jag in längre. Senaste träffen så struntade jag i att komma. Har även haft några brevvänner, men tyvärr så skriver dom bara mindre och mindre i sina mail medans jag skriver hur mycket som helst.

Förr hade jag aldrig svårt att få vänner. Hade alltid kompisar som ringde eller kom för en fika. Men det är precis som att jag har blivit en helt annan människa i andras ögon?

Förr hade vi alltid fester vid midsommar, kräftskiva, nyår osv. Eller så blev vi själva bjudna. Men de senaste 3 åren så har vi fått fira själv. Tyvärr så är det bara vi som har skaffat barn, är det därför kanske???

Jag har suttit här och läst en del av inläggen och ser att så många andra känner likadant. Men varför känner man sig endå ensam? Varför kan vi inte hitta varandra?

Jag bor i skåne och skulle bli så himla glad om någon vill ha kontakt med mig. För om jag själv får säga det så tycker jag att jag är en bra vän. Jag är en lyssnare, men vill så klart att någon ska lyssna på mig med ibland. Jag är omtänksam, men kräver detsamma av mina vänner. Jag och min man är runt de 30, men det behöver inte du/ni vara.

Kände bara att jag behövde skriva av mig lite. Hoppas att någon svarar. För visst finns dt väl vänner för alla typer?

min mailadress är [email protected]



Svar på tråden: någon/några?

Mail på väg

Skrivet av  alwa
Hej
Jag har mailat dig!

Hälsningar Anna i Dalarna
 

Hör av dig....

Skrivet av  Mia
du får min info.
 

var blev du av?

Skrivet av  skånemamma
jag mailade ett långt mail till dig men fick aldrig något svar. Har du inte fått mailet?
 

jag har mailat

Skrivet av  alwa
Hej

Menar du mig eller Mia?

Jag skrev iallafall till dig och det var ett långt mail som jag inte fått svar på ännu.

Jag vill iallafall gärna skriva mer till dig, har väntat på mail från dig..

Ha det så bra och hoppas vi hörs av mer!
 

Artiklar från Familjeliv